آفتاب

ناصر عبدالهی در کدام سریال بازی کرد+فیلم

ناصر عبدالهی در کدام سریال بازی کرد+فیلم

۲۹ آذر سالروز درگذشت ناصر عبدالهی؛ هنرمند و خواننده پاپ ایرانی است اما وی علاوه بر فعالیت در حوزه موسیقی در یک سریال تلویزیونی نیز بازی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر عبداللهی۱۰ دی ماه ۱۳۴۹ در محله سید کامل شهر بندرعباس‌زاده شد. از ۱۳ سالگی به موسیقی علاقه‌مند شد. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صداوسیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان آغاز کرد.

وی کار حرفه‌ای را به‌طور جدی از سال ۱۳۷۴ خورشیدی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۵ همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلی بهمنی وی را به انتشارات دارینوش معرفی کرد. پس از آن آلبوم‌های عشق است و دوستت دارم ناصر را این انتشارات ضبط و منتشر کرد. ناصر با انتشارات فوق دچار اختلافاتی شد. پس از آن آلبوم‌های بوی شرجی، هوای حوا و ماندگار توسط انتشارات آوای نکیسا و آلبوم رخصت توسط انتشارات آوای مهر میهن به بازار روانه شد.

ناصر عبدالهی در طی فعالیت هنری خود ترانه‌های ماندگاری همچون «مهر علی و زهرا»، «احمد ثانی»، «یا فاطمه» و «مهر دلبر» در وصف حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و ائمه خواند. همچنین چند آلبوم منتشر کرد که معروف‌ترین  آنها با دکلمه‌ای از پرویز پرستویی منتشر شد.

ناصر عبداللهی در سوم آذرماه ۱۳۸۵ در بندرعباس در سوم آذر ۱۳۸۵ به دلایل نامعلومی در بندر عباس بیهوش شد و بعد از چد روز بستری در بیمارستان هاشمی‌نژاد در روز ۲۹ آذر ۱۳۸۵ و در ۳۶ سالگی درگذشت و در زادگاهش، بندرعباس، به خاک سپرده شد و هرگز علت واقعی مرگ وی مشخص نشد.

بعد از مرگ وی مستند جنجالی  به نام جعبه سیاه به کارگردانی مصطفی منصوریار درباره ناصر عبدالهی و علت فوتش در سال ۹۲  ساخته شد که توقیف شد و به نمایش عمومی درنیامد.

 هرچند حرفه اصلی ناصر عبدالهی نوازندگی و خوانندگی بود اما تجربیاتی در زمینه بازیگری نیز داشت.

ناصر عبدالهی در طول حیات خود در سریالی همراه با محمد صالح علا و در نقش خودش بازی کرد که از شبکه باران (استان گیلان) پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت هرچند نسخه با کیفیت و کاملی از این سریال باقی نمانده است.

قسمت‌هایی از این سریال  را می‌توانید در زیر تماشا کنید.

حجم ویدئو: 17.65M| زمان ویدئو: 00:07:27
دانلود فایل ویدئویی
کد N1580555

وبگردی