آفتاب

پیام مشترک امام جمعه جزیره کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و امام جمعه اهل تسنن به مناسب هفته وحدت

پیام مشترک امام جمعه جزیره کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و امام جمعه اهل تسنن به مناسب هفته وحدت

امام جمعه جزیره کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و امام جمعه اهل تسنن کیش به مناسب هفته وحدت پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن این پیام به شرح زیر است:

طلوع گسترده خورشید مهر و مودت و آغاز هفته وحدت را به تمامی هموطنان مسلمان به ویژه ساکنان و گردشگران جزیره زیبای کیش تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

میلاد مسعود رحمت للعالمین، پیام آور عزت، رحمت و سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) که طلوع آفتاب نبوتش در سرزمین وحی، جهان را به انوار آگاهی و معرفت منور ساخت و فرخنده زاد روز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) در ماه خجسته ربیع الاول، نوید بخش عمل به سیره نبوی (ص) است. بهاری که با درایت پیر فرزانه انقلاب، حضرت امام خمینی (ره)  نماد همیشه ماندگار صلح و دوستی پیروان راستین مکتب انسان ساز اسلام در سراسر جهان است.

در دورانی که قدرت های استکباری هر روز برای تفرقه افکنی در میان کشورهای اسلامی ترفندی تازه بکار برده و توطئه ای جدید طرح می کنند، تحکیم وحدت و همدلی مسلمانان ضمن تضمین اقتدار و استقلال جهان اسلام در سراسر گیتی، دشمنان دین و دیانت را از نفوذ به جامعه بهم پیوسته و هم  دل  مسلمانان نا امیدتر می کند. در این میان بهره مندی موثر از ارزش های نهفته در  مناسبت های مذهبی به ویژه هفته با شکوه وحدت ما را در تحقق جامعه اسلامی متحد تر و پویا و تجلی این وحدت و همدلی در عرصه بین المللی یاری می رساند.

خداوند را شاکریم که در جزیره زیبای کیش نیز در سایه تعهد قلبی ساکنان به سیره نبوی و بنا به آیه شریفه (انما المومنون إِخوة)  وحدت شیعیان و برادران اهل تسنن جلوه ای  با شکوه از اتحاد اسلامی است که به مدد اندیشه ی والا و همت بلند مردمان این دیار هر روز قوت بیشتری گرفته و همگان را در زیر لوای پرچم اسلام بسوی همگرایی و اتحاد ماندگار رهنمون می شود.

یقینا حضور پر شور و شعور ساکنان و گردشگران در ویژه برنامه های وزین فرهنگی هفته وحدت، ضمن دور کردن تفکرات نا همسو، مهر تاییدی بر وحدت حقیقی خواهران و برادران شیعه و اهل تسنن است. 

در پایان ضمن تبریک مجدد این اعیاد خجسته، از خداوند منان توفیق امت بزرگ اسلام به ویژه مسلمانان گرانقدر ایران اسلامی را در تقویت همدلی و تفاهم و تحکیم پایه‌های وحدت و اقتدا به سیره گرانسنگ نبوی و علوی مسئلت می‌نماییم.

کد N1578376

وبگردی