آفتاب
معاون رئیس جمهور؛

وجود عنصر وحدت از عوامل پیروزی انقلاب وتفاوت آن با نهضت جنگل است

وجود عنصر وحدت از عوامل پیروزی انقلاب وتفاوت آن با نهضت جنگل است

انزلی- معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی از دلایل مهم ماندگاری و پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: نبود وحدت از یک برهه زمانی به بعد درمیان مبارزان نهضت جنگل دلیل شکست آنها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت در چهارمین دوره همایش بازشناسی «نقش کسماء در نهضت جنگل» که ظهر پنج شنبه در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: برای تبیین مسیر نهضت جنگل نیازمند گامهای مهم هستیم.

وی با بیان اینکه این مهم  نیازمند توصیف و تحلیل و استنتاج واقعی تر است، افزود: در خصوص این رخداد تاریخی مقالات، سخنرانی ها و نظرات متفاوتی ابراز شده که نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر است.

 معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تعبیر و تفسیر درست و صحیح از نهضت جنگل، گفت: خاستگاه نهضت میرزاکوچک خان جنگلی دینی، ملی و مذهبی است.

وی به روایات بسیاری از رشادت های میرزا کوچک جنگلی در تاریخ اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز برخی از مسائل نهضت میرزا مبهم بوده که برگزاری چنین همایش های می تواند در جهت پاسخ به این ابهامات تأثیرگذار باشد.

نوبخت روحانی بودن میرزا را دلیل تفاوت نهضت جنگل با سایر نهضت ها عنوان و تصریح کرد:  اوهم با استبداد داخلی و هم با استکبار خارجی مبارزه کرده که کاری دشورا محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و مجاهدت های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مقابله با رژیم پهلوی و استکبار، یادآورشد: امام خمینی (ره) نیز با استبداد و استکبار مبارزه و بدون تسلیم به مقاومت خود تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد.

معاون رئیس جمهور به دو پیام ایستادگی و مقاومت نهضت جنگل اشاره کرد و افزود: محققان و پژوهشگران باید این دو پیام را  برای جامعه تبیین و انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه نقش گیلان در انقلاب برگرفته از الگوی نهضت جنگل میرزا است، گفت: وحدت و یکپارچگی یکی از عوامل پیروزی و تفاوت میان نهضت جنگل و انقلاب اسلامی بوده که سبب ماندگاری انقلاب اسلامی شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بدون مدیریت منسجم  نمی توان یک حرکت و یا یک انقلاب را پیش برد، اظهار کرد: اولین اصل مهم در یک انقلاب وجود انسجام و مدیریت صحیح است.

کد N1578303

وبگردی