آفتاب

آیت الله سبحانی بر ضرورت ایجاد یک نهضت قرآنی در کشور تاکید کرد

آیت الله سبحانی بر ضرورت ایجاد یک نهضت قرآنی در کشور تاکید کرد

قم- ایرنا - حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه قرائت و حفظ قرآن مجید جامعه را در برابر انحراف ها و لغزش ها مصون نگه می دارد، خواستار ایجاد یک نهضت قرآنی در کشور شد.

به گزارش ایرنا، وی چهارشنبه شب در آئین آغاز به کار یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قم، اظهار داشت: انسانی که با آهنگ قرآن برمی خیزد و سپس آیه های آن را مطالعه می کند، این کار در او خیلی تاثیر دارد.
این مرجع تقلید بهترین زمان تلاوت قرآن را بعد از نماز صبح عنوان کرد و افزود: قرآن باید به صورت ترتیل و با صدای بلند اما با لحن و آهنگ آهسته خوانده شود، چرا که نوع قرآن خواندن به لحاظ آمیختگی با روح مانند این است که ما با خداوند سخن می گوئیم، و یا خداوند درحال سخن گفتن با ما است.
وی افزود: براساس آزمایشی که من انجام دادم، جوانی که در روز قرآن می خواند، در برابر گناهان بیمه می شود، البته معصوم نمی شود، اما عادل در درجه بالا است.
رئیس موسسه امام صادق (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرآن معجزه جاودان پیامبر اسلام (ص) است، افزود: پیامبر اسلام (ص) چون دین و آئینش جاودان است، پس باید معجزه جاودان نیز داشته باشد و بر تارک اعصار بدرخشد.
وی با بیان اینکه معجزه پیامبر اسلام (ص) مانند معجزه های پیامبران قبل از خود مانند یدبیضاء و اژدها شدن عصای موسی و شفای بیماران موقتی نیست، اضافه کرد: اگر پیامبر به جای معجزه بزرگ و بی پایان الهی معجزه ای مانند معجزه حضرت عیسی به ارمغان آورده بود، الان ما در برابر دشمنان هیچ مدرکی برای اثبات حقانیت اسلام نداشتیم.
جشنواره مدهامتان با هدف شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و نیز کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب یک رقابت سالم و در بخش‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین بخش صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز با شرکت300 تا 350 نفر از فعالان قرآنی بیش از 22 هزار کانون‌ فرهنگی مساجد سراسر کشور تا شنبه 27 آذرماه در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) برگزار می شود.
شبک**7403/ 6133/1392
خبرنگار محسن آقاگلی** تنظیم کننده: جعفر مسلمی**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی
کد N1577870

وبگردی