آفتاب

معاون بنیاد مسکن: 1.7 میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی شده است

معاون بنیاد مسکن: 1.7 میلیون واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی شده است

ارومیه- ایرنا- معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: از سال 84 شمسی تاکنون یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی شده و به بهره برداری رسیده است.

هادی درفشی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: با همراهی بانک ها و مشارکت روستاییان سالانه به طور متوسط 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور بازسازی می شود و این روند تا بهسازی همه مسکن های روستایی مشکل دار ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن در راستای ساخت مسکن برای محرومان، گام های بلندی از سوی بنیاد مسکن برداشته شده و 14 هزار واحد مسکونی به طبقات محروم جامعه تحویل داده شده است.
وی با بیان اینکه خانه دار کردن خانوارهای دارای 2 معلول، اولویت اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور است، اظهار کرد: 11 هزار خانواده دارای 2 معلول و بیشتر در کشور وجود دارد که از این تعداد 2 هزار خانوار دارای مسکن شده اند.
معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها نیز از جمله دیگر برنامه های این نهاد در کشور است و تاکنون در 40 درصد روستاهای کشور طرح هادی اجرا شده است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری های این نهاد، طی پنج سال آینده 202 هزار واحد مسکونی در استان احداث می شود.
تقی کهوریان ادامه داد: بخشی از این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و بخشی نیز در قالب مسکن مهر احداث می شود.
مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال های گذشته پرداخت و افزود: برای 2 هزار و 200 روستا در استان طرح هادی تهیه شده و دراختیار دهیاران گذاشته شده است.
ایوب عزیزی ادامه داد: 73 درصد اماکن روستایی این استان دارای سند مالکیت بوده و 37 درصد نیز مقاوم سازی شده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات ایوب عزیزی، مدیرکل سابق بنیاد مسکن آذربایجان غربی قدردانی و محمود بدلی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی معرفی شد.
به گزارش ایرنا، ایوب عزیزی بیش از 10 سال مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی بوده است.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
کد N1577736

وبگردی