آفتاب
مجری طرح چغندر قند تاکید کرد؛

خسارت ۲هزارهکتار از اراضی چغندرقند در اثر سرمازدگی

خسارت ۲هزارهکتار از اراضی چغندرقند در اثر سرمازدگی

مجری طرح چغندر قند با بیان اینکه بیش از ۲هزارهکتار از اراضی این محصول در اثر سرما دچار خسارت۱۰۰درصدی شده،گفت: اقدام عاجل صندوق بیمه محصولات کشاورزی را در پرداخت غرامت به کشاورزان خواستاریم.

علیرضا یزدانی با بیان اینکه برداشت چغندر قند همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: تاکنون بیش از پنج میلیون و۵۰۰ هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه‌های قند شده که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۱۷ درصدی برخوردار است .

مجری طرح چغندر قند  افزود: دو میلیون و۸۰۰ هزار تن نیشکر نیز برداشت و تحویل کارخانه‌ها شده که در مقایسه با سال گذشته میزان برداشت از رشد ۱۲۲ درصدی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برداشت چغندرقند و نیشکر همچنان ادامه دارد و با این وجود دستیابی به عدد تولید شش میلیون تنی چغندرقند و تحقق تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنی شکر در کشور فراهم خواهد شد.

مجری طرح چغندرقند و نیشکر کشور درباره سرمای بی‌سابقه و یخبدان در اوایل آذر امسال و اثرات آن بر محصول چغندرقند، ادامه داد: سرمای بی‌سابقه باعث بروز خسارت‌هایی در مزارع کشت پاییزه استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان شمالی و گلستان شد.

یزدانی تصریح کرد: بیش از دوهزار هکتار از اراضی استان‌های فوق دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شد که به‌دلیل اهمیت طرح خود اتکایی شکر به‌ ویژه توسعه کشت پاییزه چغندر قند؛ توجه و اقدام عاجل صندوق بیمه محصولات کشاورزی را در ارزیابی و پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان خواستار هستیم.

وی از همکاری کارخانه‌های قند در تحویل سریع محصول تولیدی چغندرکاران تقدیر کرد و یادآور شد: کارخانه‌ها برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان به سرعت محصول چغندرقند را دریافت و نسبت به استحصال هرچه سریع‌تر شکر اقدام کردند؛ زیرا اهمال آنها می‌توانست باعث مشکلات شدیدی برای کشاورزان شود.

کد N1577283

وبگردی