آفتاب
استاد برجسته حوزه علمیه قم:

مسلمانان باید زیر پرچم اسلام ناب محمدی همدلی و انسجام داشته باشند

مسلمانان باید زیر پرچم اسلام ناب محمدی همدلی و انسجام داشته باشند

قم- ایرنا- استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: خداوند متعال در آیه 103 سوره آل عمران با صراحت می فرمایند به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید، بنابراین، کسانی که به خداوند متعال، اسلام و قرآن اعتقاد دارند باید زیر پرچم اسلام ناب جمع شده وزندگی عزتمند و همراه با همدلی و انسجام اسلامی داشته باشند.

آیت الله سید محمد سجادی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته وحدت، اظهار داشت:دشمنان با ساخت مذهب های جعلی، گسترش طائفه گرایی و تشدید اختلافات مذهبی دنبال از بین بردن عزت و اقتدار امت اسلام و شکستن هیمنه کشورهای اسلامی هستند.
وی گفت: دین ما رحمت العالمین و برای کل بشریت و مخلوقات عالم است، خداوند این رحمت را فرستاده تا برای همه خلایق و انسان های روی کره زمین نشر داده شود.
آیت الله سجادی با اشاره به تکرارکلمه اسلام ناب به صورت مکرر در سخنان حضرت امام راحل گفت: باید برای مسلمانان تبیین شود که می توانند روی مبانی اسلام نابی که امام راحل روی آن تاکید داشتند، وحدت نمایند و در سایه آن یک زندگی با عزت را داشته باشند.
وی ادامه داد: نخبگان، علما و محققان باید مفهوم اسلام ناب را به خوبی استخراج، آن را تبیین و برای همه مسلمانان ترسیم کنند، تا مردم متوجه شوند اگر چیزی مخالف اسلام ناب بوده، ارتباطی به دین ندارد.
آیت الله سجادی گفت: همانگونه که اگر حدیثی ارائه شده برای صحت آن باید به قرآن مجید مراجعه کنیم، باید در حوزه های اجتماعی و دینی نیز کردار، رفتار و اعمال انسان ها را با حضرت رسول(ص) به عنوان قرآن مجسم تطبیق دهیم.
وی بااشاره به اینکه وهابیت به عنوان عنصر اصلی اختلاف انگیز بین امت اسلام،دست ساخته انگلیس است، اظهار داشت: آنها برای اینکه بین مسلمانان اختلاف و چنددستگی ایجاد کنند مذاهب انحرافی مانند بهائیت، وهابیت و صوفی گری و ...را ایجاد کردند.
وی افزود: پیروان اسلام ناب باید از نظر اخلافیات، رحمت و رافت اسلامی الگو باشند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی گروه ها که ادعای دین داری دارند، هیج رحمی به کسی ندارند، درحالی پیامبر اسلام (ص) نسبت به حیوانات، محیط زیست و همه مخلوقات با رحمت برخورد می کرد.
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان، اسلام ناب محمدی را خوب بشناسند می فهمند کسانی که دست به هر جنایتی می زنند مسلمان نیستند.
وی گفت: اگر بین مسلمانان طائفه ای پیدا شده که خلاف قرآن و پیامبر حرف می زنند و عمل می کنند، نباید دنبال آنها رفت، درزمان ما دشمنان و علمای درباری سعودی با فتواهای جعلی خود، امت را دچار انشقاق کردند و خروجی آنها داعش می باشد که به شیعه و سنی، کلیسا و مسجد و.. رحم نمی کند.
وی ادامه داد: داعشی ها که ادعای اسلام دارند می خواهند تحت هر لوایی اصول اسلامی را بزنند.
وی افزود: روشنفکران، علما، فقها، نویسندگان ومتولیان فرهنگ باید اسلام ناب محمدی را خوب معرفی کنند تا دشمنان از آن سوء استفاده نکنند، آنها دنبال این هستند مردم را از خط اسلام ناب محمدی خارج و کشوری تحت سلطه را ایجاد کنند.
آیت الله سجادی گفت: اگر پیامبر اسلام (ص) را به صورت دقیق بشناسیم و ایشان را الگو قرار دهیم بسیاری از مشکلات حل می شود، مردم دنیا اگر با محبت، رحمت و رافت پیامبر اسلام (ص) آشنا شوند، متوجه خواهند شد که داعش و طالبان ضد اسلام هستند، پیامبر می فرمایند جایی که مورچه هست وضو نگیرید که اذیت شوند، این دین پیامبر است.
وی تصریح کرد: اسلام ناب محمدی این است که حضرت علی (ع) در زمان خود، وقتی یک خلخال زن یهودی که تحت ذمه اسلام بود را می برند، فرمود اگر از غصه بمیرم، جای ملامت نیست.
هفته وحدت از 12تا 17 ربیع سالروز میلاد باسعادت حضرت رسول گرامی اسلام (ص) آغاز می شود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
کد N1576972

وبگردی