آفتاب

راه اندازی خط جدید تولید صافی دیالیز و قطع وابستگی به واردات

راه اندازی خط جدید تولید صافی دیالیز و قطع وابستگی به واردات

کرج - ایرنا - مدیر تحقیق و توسعه و مسئول فنی شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران ( سها)، از راه اندازی پروژه جدید خط تولید هالوفایبر داخلی صافی دیالیز خبرداد و گفت: با شرکت های خارجی قرارداد بسته شده و جمعیت هلال احمر یکهزار میلیارد ریال جهت تامین صافی دیالیز هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا، کامران یوسفی عصر دوشنبه در جریان بازدید از شرکت تولید تجهیزات دارویی هلال ایران (سها) و افتتاح خانه فرهنگ این شرکت در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت، افزود: تا قبل از راه اندازی خط تولید صافی دیالیز واردات صافی دیالیز در سال 4 میلیون عدد بود.
وی تصریح کرد: با تولید این محصول در داخل به ازای هر صافی بین 20 تا 30 هزار تومان صرفه جویی مالی صورت خواهد گرفت و وابستگی ما در این زمینه به کشورهای تامین کننده قطع خواهد شد و این در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است.
یوسفی گفت: شرکت سها بزرگترین مجتمع صنعتی ومدرن تولید تجهیزات پزشکی و اولین کارخانه تولید صافی دیالیز در کشور است.
یوسفی افزود: هدف از تأسیس و راه اندازی شرکت سها، قطع وابستگی کشور به ورود تجهیزات پزشکی یک بار مصرف به منظور جلوگیری از خروج ارز، انتقال دانش فنی تولید تجهیزات پزشکی و ایجاد اشتغال برای جوانان بوده است.
وی گفت: این شرکت از ابتدای تأسیس تاکنون، گام‌های بلندی را در توسعه کمی و کیفی خود برداشته و توانسته اهداف تعیین شده خود را تحقق ببخشد و تولیدات آن از افتخارات کشور بوده و ما خرسندیم که توانسته ایم باتولید صافی دیالیز سبد دیالیز کشور را برای بیماران تکمیل کنیم.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1575458

وبگردی