آفتاب

بهره بانکی توان رقابت را از کشاورزان گرفته است

بهره بانکی توان رقابت را از کشاورزان گرفته است

ایلنا: نماینده بخش کشاورزی گفت: با تدابیر دکتر روحانی و حمایت ایشان از تولید داخلی با توجه به اینکه در گذشته واردکننده گندم بودیم در سال جاری باید به صادرات این محصول فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شاه‌نظری نماینده بخش کشاورزی در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول که در سالن اجلاس سران برگزار شد بیان داشت: در گذشته گندم را زیر قیمت به فروش می‌رساندیم اگرچه نرخ گندم همچنان پایین است اما زیر قیمت نیست این مسئله موجب دلگرمی کشاورزان برای تولید بیشتر شده است.

او افزود: با استفاده از 35 سال تجربه گندم کاری با بهره‌گیری از سیستم آبیاری قطره‌ای به ازای هر مترمکعب دو کیلوگرم گندم تولید کرده‌اند و میزان مصرف را به نصف کاهش داده‌ایم اگر به این مسئله توجه شود تولید گندم در کشور به دو برابر افزایش خواهد یافت.

شاه نظری تصریح کرد: امیدوارم مسئولین این مسئله را مدنظر قرار دهند چرا که گندم از محصولات استراتژیک و پایه محصولات کشاورزی است و دولت باید برای بهینه شدن مصرف آب و افزایش تولید به این مسئله توجه کنند.

او تاکید کرد: ما کشاورزان می‌توانیم با پشتکار و تلاش کشور را از واردات بی نیاز کنیم. درخواست ما کشاورزان کاهش سود بانکی در بخش کشاورزی است.

او افزود: همچنین پرداخت سود سنوات گذشته کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است. برای توسعه و صادرات به کاهش سود بانکی نیاز داریم و به علت بهره بانکی بالا نمی‌توانیم با کشورها رقابت کنیم.

 

کد N1574954

وبگردی