آفتاب

هوشمند سازی و تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ضروری است

هوشمند سازی و تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با قاچاق کالا ضروری است

سنندج- ایرنا- معاون وزیر و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور هوشمند سازی و تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را ضروری دانست.

به گزارش ایرنا امین دلیری روز یکشنبه در دهمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در سنندج گفت: تبادل اطلاعات و سامانه یکپارچه به منظور مبارزه جدی با قاچاق کالا ضروری است و از زمانی که کالا وارد بندر و گمرک می شود باید مبارزه قاطعانه آغاز شود.
وی با اشاره به ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: طبق ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق، کشفیات قاچاق که توسط دستگاه کاشف کشف می شود باید تحویل سازمان اموال تملیکی داده شود.
دلیری با اشاره به اینکه 90 درصد از کالاهای قاچاق صاحب دارند و صاحبان این کالاها کاملا مشخص هستند تاکید کرد: نباید به فرد قاچاقچی فرصت سوء استفاده داده شود.
وی با اشاره به اینکه ساز و کار فروش و عرضه کالاهای انبار شده در سازمان اموال تملیکی از سوی دولت کاملا مشخص شده است گفت: این سازمان درصدد است با بهره گیری از ساز و کار قوی و قانونمندی بسترها، زمینه ورود قاچاق کالا از سوی قاچاقچیان را تنگ کند.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی گفت: اگر کالاهای کشف شده امکان صادرات داشته باشد باید ساز و کار صدور آنها فراهم و با این کار مانع زیان‌رسانی به بازار تولیدات داخلی شویم.
دلیری اظهار کرد: امحاء کالاهای سلامت محور که مستقیما با سلامت جامعه تضاد دارند ضروری است و در این راستا مبارزه با قاچاق کالاهای محصولات آرایشی، بهداشتی، دارویی و مواد غذایی به صورت جدی و قاطعانه انجام شود.
وی استان کردستان را از حیث مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزو استان های فعال کشور عنوان کرد و گفت: این استان می تواند در زمینه مبارزه با قاچاق به استان نمونه کشور بدل شود.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1574414

وبگردی