آفتاب
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

اقتدار نیروی دریایی باعث حمایت از اقتصاد دریامحور شده است

اقتدار نیروی دریایی باعث حمایت از اقتصاد دریامحور شده است

بابلسر- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش توان و قدرت دریایی و امنیت پایدار منطقه ای در دریا باعث حمایت از اقتصاد دریامحور کشورمان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر یکشنبه در نشست صمیمی با رئیس، اعضای هیأت علمی و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه مازندران که در بابلسر برگزار شد با اشاره به نقش علم و دانش در توسعه گفت: دانشگاه بعنوان مرکز تولید علم و دانش نقش محوری و زیرساختی در توسعه کشور و جامعه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با استفاده از همین علم و دانش دانشگاهیان، نخبگان و صنایع موفق به ساخت  ناوشکن‌هایی شدیم که تمام دنیا را به خود خیره کرده و جزو انگشت شماری از ناوشکن های مجهز و مدرن دنیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به تجهیزات باید از علم و دانش بالا بهره‌مند بود، یادآور شد: علم و دانش، پیشرفت و تکنولوژی و اقتصاد بدون امنیت معنایی ندارد، امنیت برای یک جامعه برکت است و با نگاهی به کشور های منطقه می توانید اهمیت این برکت بزرگ را دریابید.

 سیاری با اشاره به  تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه مازندران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حال حاضر با بیشتر دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه همکاری داریم و امیدواریم با عقد تفاهم‌نامه، همکاری لازم را داشته و از توانمندی دانشجویان برای پیشرفت نیروی دریایی و توسعه منابع دریایی بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: نقش مهم و تأثیرگذاری که دریا برای هر کشور از جهت تولید منابع دریایی و توسعه کشور دارد، باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از موارد لازم و ضروری برای نیروی دریایی ارتش استفاده از تجهیزات به‌روز و استفاده از ناوشکن‌هایی است که بر اساس دانش و علم دانشگاهیان و پژوهشگران و جوانان همین مرز و بوم شکل گرفته و یا درحال تحقق است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: افزایش توان و قدرت دریایی و امنیت پایدار منطقه ای در دریا و شمال اقیانوس هند باعث حمایت از اقتصاد دریا محور کشورمان شده و نیازمند آن است تا این روند، رونق روزافزون گرفته و باعث توسعه کشور شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند مسأله فرهنگ برخورداری از نعمت دریا مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای تحقق این امر تصمیم گرفتیم فرهنگ‌سازی را از دانشگاه‌ها شروع کنیم، دانشگاه به‌عنوان مرکز تولید علم و دانش نقش مهمی در ایجاد این فرهنگ سازی دارد.

کد N1574219

وبگردی