آفتاب

درخواست ریاض برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان ملل درباره حلب

درخواست ریاض برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان ملل درباره حلب

ایسنا نوشت: عربستان برگزاری نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل جهت حمایت از امنیت و صلح در سوریه پس از شکست شورای امنیت در حل این بحران این کشور را خواستار شد.

 به نوشته روزنامه عکاظ چاپ عربستان، عبدالله بن المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل در سخنرانی که اخیرا در نشست مجمع عمومی این سازمان داشت،‌ نشست فوق‌العاده مجمع عمومی جهت حمایت از امنیت و صلح در سوریه را به دنبال شکست شورای امنیت در اتخاذ موضعگیری و تصمیمات موثر در این خصوص خواستار شد.

المعلمی اظهار داشت:‌ قطعنامه‌ای که 22 کشور درباره سوریه امضا کردند، پاسخگوی مشکلات مردم سوریه نیست و نتوانست "جلاد و قربانی را از یکدیگر تمییز داده و به شکل روشنی مسئول بودن دمشق و همپیمانانش را در بمباران ها و محاصره غیرنظامیان ثابت کند."

نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: عربستان بر خلاف انتقادات و مخالفت‌هایی که داشت، به این قطعنامه رای داد اما در اسرع وقت با شرکای خود راهی برای بر طرف کردن نواقص و ضعف‌های موجود در قطعننامه خواهد یافت.

وی افزود: ضمن قدردانی از نشستی که به بررسی بحران سوریه اختصاص یافت اما با توجه به شرایط "اسف‌بار" شهر حلب و شکست شورای امنیت در اتخاذ موضعگیری و تصمیمات موثر در این خصوص، لازم است نشستی فوق‌العاده که در آن مجمع عمومی سازمان ملل مسئولیت حمایت از امنیت و صلح در سوریه را بر عهده گیرد،‌ برگزار شود.

49310

کد N1574195

وبگردی