آفتاب

حرفهای جالب بازیگر زن مشهور/ سحر قریشی: چالش بدون آرایش را دوست نداشتم/ تصاویر

حرفهای جالب بازیگر زن مشهور/ سحر قریشی: چالش بدون آرایش را دوست نداشتم/ تصاویر

امروزه می‌توان با استفاده از لنزهای رنگی و آرایشی که پس از ورود به بازار در سالهای اخیر به سرعت به یک وسیله رایج برای زیبایی تبدیل شد، چشم‌ها را به هر رنگی درآورد، اما متخصصان چشم پزشکی ایرانی تاکید کرده‌اند افراد باید از مراکز بهداشتی و معتبر لنزهای خود را خریداری کنند.

امروزه می‌توان با استفاده از لنزهای رنگی و آرایشی که پس از ورود به بازار در سالهای اخیر به سرعت به یک وسیله رایج برای زیبایی تبدیل شد، چشم‌ها را به هر رنگی درآورد، اما متخصصان چشم پزشکی ایرانی تاکید کرده‌اند افراد باید از مراکز بهداشتی و معتبر لنزهای خود را خریداری کنند. همچنین افرادی که تمایل به استفاده از لنزهای رنگی دارند، می‌توانند حداکثر ۱ یا ۲ ساعت از این لنزها استفاده کنند بنابراین استفاده طولانی مدت از لنزهای زیبایی یا طبی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

 در ادامه حرف های سحر قریشی را بخوانید که درباره استفاده از لنز حرف های جالبی زده است.


آقایون ایرانی اعتقاد دارن که خانم ها بدون آرایش جذاب نیستن و خانم ها به این دلیل آرایش میکنن که اعتمادبنفس شون بالا برود.

فکر میکنم اون دسته از آقایان که این حرف رو میزنند ، خودشان اهل آرایش هستن چون میدانید که دقیقا این اتفاق زیاد شده ، الان در فضای مجازی شاهد اتفاقات عجیب و غریبی هستیم . پیش از این ما تنها به خانم ها یمی گفتیم جراحی زیبایی انجام ندهند اما امروز باید به آقایان هم بگوییم که جراحی زیبایی نکنید و چهرتون رو از حالت مردانه و ایرانی خارج نکنید . به نظر من وقتی ما خودمان و سنمان رو باور داشته باشیم نیازی به آرایش نداریم . شما دقت کنید به عزیزانی که خارج از کشور هستن ، به هیچ وجه آرایش زیادی روی صورتشان نیست . به خصوص برای دختر خانم ها آرایش غلیظ اصلا کار شیک و پسندیده ای نیست . مادر من برایم تعریف میکند که در زمان های گذشته ، برای اینکه بتوانند یه خانم متاهل رو از یه خانم مجرد تشخیص بدهند ، از روی آرایش صورت و رنگ موها این کار رو انجام میدادند اما امروز دقیقا برعکس شده است. دختر خانم های مجرد آرایش زیاد و غلیظ دارند و خانم های متاهل بدون آرایش هستند . احساس میکنم ، من ، سحر قریشی و یا سایر همکارانم در این حرفه باید تلاش کنیم و اینفرهنگ دوباره زنده کنیم و به مردم اعتمادبه نفس و حال خوب رو برگردانیم ، البته نه با زور ، بلکه با آرامش .


از یه چالشی مثل چالش بدون آرایش خیلی استقبال نشد .

من خودم چالش بدون آرایش رو دوست نداشتم . چون از سلبریتی ها شروع شد ، وقتی شما هنرمندی ، وقتی شغلت متفاوته و به اقتضای شغلت مجبوری شو اجرا کنی …. شوی من( سحر قریشی ) همین عکس هایی هستش که از من منتشر می شود. همین جاهایی هست که میرم و همین لباس هایی هست که میپوشم . مثلا من جزو بازیگرانی هستم که ساده لباس میپوشم . چون معتقدم لباس های من باید طوری باشد که طرفدارهای من بتوانند به راحتی آن لباسها رو تهیه کنند . البته ممکنه در شرایطی هزینه بیشتری برای لباس صرف کنی اما به نظر من بهتره که این اتفاق پیش نیاد . من هنرمندم و موظف هستم که مرتب و منظم در جامعه حضور پیدا کنم ، با یک آرایش ساده و پوششی که مناسب با عرف جامعه است .الان شرایط به گونه ای شده که سلبریتی ها ساده تر از مردم عامه لباس میپوشند .




بعد از اینکه در جشنواره فیلم فجر ، لنز به چشمتان گذاشتید . جریانی آغاز شد که سایر خانم های بازیگر هم به سراغ لنز رفتند .نظرتون در این مورد چیه ؟

آدم از هر چیز خوبی تقلید میکند و یاد میگیره ، من خودم ، جزو اون دسته از آدمهایی هستم که وقتی میبینم فلان هنرمند از چیز خوب و مناسبی چه در لباس ، چه در آرایش استفاده کرده ، من هم استفاده خواهم کرد . ولی در مورد لنز ، ما بازیگران ، اونقدر در موقعیت های متفاوت قرار داشته ایم که من بعیید میدونم استفاده سایر خانم ها از لنز به اطر من بوده باشه . ولی شاید یک ساختار شکنی در ظاهر سحر قریشی وجود داشت که براشون جالب بوده … به هر حال من همیشه با موهای مشکی و چشم و ابروی تیره دیده شده بودم اما این بار کاملا متفاوت ظاهر شدم .

خیلی از متخصصان و و پزشکان استفاده از لنز را خیلی توصیه نمی کنند، شما چه توصیه ای به هواداران و اشخاصی که لنز استفاده می کنند دارید؟

. لنز در واقع چیزی جز یک قطعه پلاستیکی نیست که بشر آن ساخته تا با کمک آن اشکال‌های موجود در دید را اصلاح کند بنابراین از آنجا که این عامل خارجی جزء ساختمان طبیعی و خدادادی چشم ما نیست، باید تا می‌توانیم استفاده از آن را محدود کنیم تا این بار اضافی که روی چشم‌ها قرار می‌گیرد، به آنها صدمه نزند. دور و بر ما پر است از عوامل محیطی تحریک‌کننده چشم، از آفتاب گرفته تا هوای آلوده و بخارهای ناشی از موادشیمیایی پس نباید خودمان هم یک عامل محرک را به صورت بار اضافی تحمیل کنیم. چشم‌ها در هوای آلوده که خشکی هوا بیشتر می‌شود، با پلک زدن‌های مکرر، سعی می‌کنند رطوبت مورد نیاز خود را به دست بیاورند اما وقتی لنز روی سطح چشم باشد، گاهی این کار کافی نیست و چشم‌ها تحریک می‌شوند. لنز بد نیست اما مدت استفاده‌اش باید محدود شود. بهتر است کسی که هر روز سر کار می‌رود و ۸ ساعت لنز در چشمش می‌گذارد، روز تعطیل که در خانه است، عینک بزند تا هم چشمش یک روز استراحت کند و هم عادت به عینکش از دست نرود.سراغ لنزی بروند که از کیفیت و استاندارد واقعی برخوردار باشد. من خودم برند سولوتیکا و دسیو استفاده می کنم که بسیار راضی هستم.


قبلا هم از محصولات این برند استفاده کرده بودید ؟

ما بازیگران به دلیل شغلمان باید در جایگاه آدم های مختلف قرار گیریم و برای اینکه در جایگاه های مختلف با کاراکترهای متفاوت تعریف شویم معمولاً با لنزهایی که در چشم های مان می گذارند تغییراتی در چهره و کاراکتری که در فیلمنامه آمده است، ایجاد می شود. در نتیجه همیشه استفاده از بهترین لنز را برای بازی در نقش استفاده کردم تا چشمم دچار آسیب نشودگاهی بعضی لنز ها که کیفیت مطلبوی ندارند پاره می شوند و هیچ پزشک کارشناسی سر صحنه ها حضور ندارد. و البته از آنجایی که دوست دام همیشه متفاوت ظاهر شود سال گذشته حضور من برای اولین بار در فرش قرمز جشنواره فیلم فجر با لنز بسیار خبرساز شد. اما وقتی این برند رو استفاده کردم خیلی برام جذاب و جالب بود و خیلی هم آرامش داشتم . چون چشم های من آستیگ مات هستش و برای مطالعه باید از لنز استفاده کنم اما هیچ وقت نمیتونستم بیشتر از ۲ یا۳ ساعت لنز رو داخل چشمم تحمل کنم تا اینکه با این برند آشنا شدم و زمانیکه برای اولین مرتبه امتحان کردم بعد از گذشت مدتی به کل فراموش کردم که لنز به چشم دارم .


خیلی از مردم ، خاصه دختر خانم ها به حرف شما گوش میدهند ، بفرمایید که یک لنز ، چه طبی ، چه رنگی ، چه تاثیری در ظاهر افراد میزاره و آیا این درسته که استفاده از لنز باعث بالا رفتن اعتماد بنفس افراد می شود؟

زیبایی اعتماد بنفس میدهد ، من خودم عاشق تنوع در زیبایی هستم اما اینکه کسی بخواهد رنگ چشمشش را تغییر دهد در حقیقت کاراکترش را عوض میکد . ما در کارهای سینمایی وقتی بخواهیم کاراکتری متفاوت از سایر نقش هایی که ایفا کره ایم ، نقشی بازی کتیم ، رنگ چشم را تغییر میدهیم . من در جشنواره سال گذشته به دلیل لطافت آرایش صورت و رنگ لباسم ، تصمیم گرفتم رنگ چشم خودم را کمی روشن تر کنم که مقداری لطافتم را بیشتر کند . استفاده از لنز ، پیشنهاد آرایشگر من بود و من هم بعد از استفاده از این لنز خیلی راضی بودم به حدی که فراموش کردم که لنز به چشم دارم در صورتیکه پیش از این بیشتر از ۲ یا ۳ ساعت ، نمیتونستم لنز رو تحمل کنم و چشمم اذیت میشد . این برند لنز خیلی لطیفی است. بنابراین به نظر من رنگ چشم کاراکتر ما رو از نظر دیگران تغییر خواهد داد اما با حرفتان در مورد اعتماد بنفس موافق نیستم . چون اعتماد بنفس باید در منش ، رفتار و قلب آدم باشه و از وجود خودت به این خاطر که اشرف مخلوقات هستی لذت ببری فارغ از اینکه چهره ات چه شکل هست . من به خانم ها پیشنهاد میکنم به جای استفاده از جراحی های زیبایی به سمت راهکارهایی حرکت کنن که قابل برگشت باشه ، مثل استفاده از لنز که بنابر شرایط خاصی تصمیم میگیریم امروز رنگ چشم خودمون رو روشن کنیم . حتی علاوه بر این ، خیلی از عزیزان مثل من ، چشم ضعیفی دارن و استفاده از عینک براشون راحت و ساده نیست . به عنوان مثال من طاقت استفاده از عینک رو ندارم پس میتونم به جای عینک از لنز استفاده کنم .


چه قدر برایتان جذاب است که به عنوان بازیگر زن وارد بازار تجاری و تبلیغاتی شوید ؟

امیدوارم این اتفاق هر چه زودتر پیش بیاید که استفاده از سلبریتی ها روی بیلبوردهای شهری آزاد شود . چون در تمام دنیا از طریق سلبریتی ها پول سازی میکنند و این یکی از بزرگترین و اصلی ترین بیزینس ها شده که نه تنها از بازیگران بلکه از تمام افراد مشهور در تبلیغات استفاده میشود . خب ما هم احتاج داریم . ما تلاش میکنیم از یک مسیر سخت عبور میکنیم تا یک جایگاهی رو به دست بیاریم ، خب چه ایرادی داردکه از جایگاه مان استفاده کنیم و بتوانیم برای خودمان یا یک برندی پول ساز باشیم . البته فکر میکنم این اتفاق برای تولیدات داخل افتاده باشد اما مخصوص آقایان هست.


رضاگلزار ، بهرام رادان ، سام درخشانی و حمید گودرزی بیلبورد دارند اما میان بازیگران خانم هنوز بیلبوردی وجود ندارد .

اگر تعریفی وجود داشته باشد برای ممیزی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، درست مثل سینما و تلوزیون ، در تبلغات هم تفاوتی بین خانم ها و آاون وجود نداره . یعنی من خانم بازیگر ، چه فرقی با آقای بازیگر دارم ؟ حتی شاید طرفدارهایم هم بیشتر باشد یا شاید بتونم بیشتر پول سازی کنم .

موضوع اینه که نباید عکس خانم ها در سطح شهر دیده شود.

اما امیدوارم این اتفاق بیفته چون من روی بیلبوردها دیدم که از خانم ها برای برند لباس استفاده شده اما با حجاب کامل بوده ولی این تبلیغات مستلزم اینه که اون آدم بازیگر نباشد .


منبع: تی وی پلاس
کد N1573937

وبگردی