آفتاب

ضرورت پژوهش محوری در تدوین استانداردها

ضرورت پژوهش محوری در تدوین استانداردها

کرج- ایرنا- سرپرست پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در ارتقای سطح علوم گفت: هر چه استانداردها پژوهشی محور تر باشند کمتر نیاز به تغییر پیدا می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن سرشتی روز یکشنبه در پنجمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج افزود: از سطح بهینه تا سطح فاصله زیادی داریم و در این بخش باید هدف گذاری های بیشتری برای ارتقای استاندارد در کشور داشته باشیم.
وی اضافه کرد:هر چه استانداردها پژوهشی محور تر باشند کمتر نیاز به تغییر پیدا خواهند کرد و شاهد رشد و افزایش رفاه عمومی و رسیدن به حد مطلوب خواهیم بود.
سرشتی با بیان اینکه پژوهش ها باید بر مبنای استاندارد باشند،اظهار داشت: تحقیقات باید به گونه ای باشد که نتایج آنها در جامعه به صورت یک قانون مطلوب در بیاید.
وی با اشاره به ویژگی های پژوهشگاه استاندارد گفت:این پژوهشگاه طبق قانون
موظف است تا در تمام ابعاد و سطوح زندگی جامعه پژوهش کند و در سطح کشور چنین پژوهشگاهی که صد در صد کاربردی باشد، نداریم.
سرپرست پژوهشگاه استاندارد ادامه داد:جهت گیری پژوهش در این پژوهشگاه بر محوریت استاندارد است و زمینه برای پژوهش در آن منحصر به فرد است.
سرشتی گفت:پژوهشگاه استاندارد می تواند به عنوان یک منبع درآمد زا باشد اگر از حالت روزمرگی و اداری خارج و به سمت استاندارد پژوهشی صرف برود.
وی گفت:در این زمینه هم اکنون با تخصیص های مالی در حال ترمیم سیستم در جهت پژوهش هستیم و تا یک سال آینده جهشی را در امر پژوهش ایجاد کرده و انفعالی برخورد نخواهیم کرد.
سرشتی ، تدوین ژورنال انگلیسی زبان، ژورنال داخلی استاندارد و افزایش درصد بودجه پژوهشی را از جمله برنامه های در دست اقدام پژوهشگاه استاندارد نام برد.
6155/1535 خبرنگار:مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1573803

وبگردی