آفتاب

تردد در گردنه الماس خلخال با زنجیر چرخ امکان پذیر است

تردد در گردنه الماس خلخال با زنجیر چرخ امکان پذیر است

اردبیل - ایرنا- رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای خلخال گفت: داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان تمام خودروهای عبوری از گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم الزامی است.

محمد قربانی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود بارش برف همراه با کولاک در جاده های مواصلاتی این شهرستان که از شب گذشته آغاز شده تمام راه های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.
وی اضافه کرد: به دلیل ریزش برف همراه با کولاک، وجود مه غلیظ و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم عبور از این گردنه، مستلزم داشتن زنجیر چرخ برای همه خودروهای عبوری است.
وی به رانندگان توصیه کرد که هنگام حرکت به سمت این گردنه زنجیر چرخ و سایر لوازم ایمنی زمستانی را به همراه داشته و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
وی گفت: راهداران خلخال هم اکنون این محور را برف روبی و نمک پاشی کرده اند اما سردی هوا موجب یخبندان و لغزندگی جاده شده و استفاده از زنجیر چرخ را برای عبور از این گردنه ضروری کرده است.
همچنین بارش برف در شهرستان خلخال یخبندان سطح خیابان ها و معابر شهری و نیز جاده های مواصلاتی را به دنبال داشته و موجب کندی حرکت خودروها شده است.
بارش برف امروز مانع از حاضر شدن دانش آموزان خلخال درسر کلاس های درش نشد وهمه مدارس این شهر درتمام مقاطع تحصیلی امروز باز است.
هواشناسی استان اردبیل دمای هوا در شهرستان ها خلخال و کوثر(فیروزآباد) را در صبح یکشنبه 2و سه درجه زیر صفر و همراته با بارش برف ذکر کرد.
در سایر شهرستان های استان اردبیل نیز دمای هوا بین پنج درجه صفر تا 7 درجه بالای صفرمتغییر می باشد.
بر اساس پیش بینی هواشناسی استان اردبیل از امروز افزایش تدریجی دمای هوا در اغلب مناطق استان همراه با آسمانی نیمه ابری و از فردا با باد شدید بر استان حاکم خواهد بود.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7119
کد N1573625

وبگردی