آفتاب

دریادار سیاری: ارتش ایران میزبان سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند خواهد بود

دریادار سیاری: ارتش ایران میزبان سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند خواهد بود

ایسنا نوشت:فرمانده نیروی دریایی ارتش از میزبانی سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند توسط ارتش ایران در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری شامگاه امروز (شنبه) در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت سالروز نیروی دریایی با حضور وابستگان نظامی ۲۷ کشور خارجی برگزار شد، به بیان رشادت‌های نیروی دریایی در ایام دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس با اسکورت بیش از ۱۰ هزار نفتکش و کشتی تجاری متعلق به کشور باعث شد صادرات و واردات در این هشت سال انجام شود و چرخه اقتصادی کشور در حرکت باشد.

وی با اشاره به حضور موثر نیروی دریایی در دوران پس از دفاع مقدس در آب‌های بین المللی خاطرنشان کرد: پس از دفاع مقدس و آغاز دوران سازندگی، نیروی دریایی ارتش ضمن تداوم حضور در دریاها و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت مرزهای آبی کشور، اقدام به تجهیز خود به شناورهای تندرو، ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌ها کرد و گام‌های اساسی در تأمین نیازهای خود برداشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: امروز نیز به برکت حضور کارکنان با مهارت در این نیرو، با وجود تحریم‌های سنگین نظامی نه تنها شناورها و تجهیزات متعلق به نیروی دریایی به صورت بومی تعمیر و نگهداری می‌شوند و در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند، بلکه این نیرو با عبور از مرزهای علم و فناوری از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی‌ آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور موثر در آب‌های آزاد در مقیاس جهانی عمل می‌کند.

سیاری اعزام ناوگروه‌های صلح به اقصی‌ نقاط جهان و بازدید از بنادر کشورهای دوست را از جمله اقدامات نیروی راهبردی دریایی ارتش در عرصه آب‌های بین‌المللی عنوان کرد.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش همزمان با انجام رفتار حرفه‌ای و تخصصی در دریاها با هدف تأمین امنیت جمعی و همکاری با جامعه جهانی، در راستای مقابله با پدیده شوم تروریسم دریایی نیز در امنیت تجارت دریایی گام‌های موثری برداشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به عضویت نیروی دریایی ارتش ایران در سمپوزیوم نیروهای دریایی اقیانوس هند از میزبانی این سمپوزیوم در ریاست دوره‌ای نیروی دریایی ارتش ایران در سال ۲۰۱۸ بر این سمپوزیوم خبر داد.

دریادار سیاری در پایان با تأکید بر این که امنیت منطقه با حضور و به دست کشورهای منطقه میسر است و نیازی به حضور دیگران نیست، به آمادگی نیروی دریایی ارتش برای توسعه تعاملات در زمینه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: نیروی دریایی این آمادگی را دارد تا در زمینه‌های برقراری امنیت، آموزش، تبادل ناوگروه‌ها و همکاری‌های فنی و پشتیبانی با همه کشورهای دوست تعامل داشته باشد

۲۹۲۹

کد N1573380

وبگردی