آفتاب

وحدت و همدلی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد

وحدت و همدلی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: علی‌رغم تلاش‌های نافرجام بسیاری از قدرت‌ها و گروهک‌ها، شاهد وحدت و همدلی در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

به گزارش وبدا، سیدحسن هاشمی، در دیدار با مردم اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در مسجد فاطمه الزهرا(س) این شهرستان افزود: پزشکان و پرستاران در سراوان مطالبات خود را از آذرماه سال گذشته و فروردین ماه امسال، دریافت نکرده اند.

وزیر بهداشت گفت: دائم علیه جامعه پزشکی منفی‌بافی و فضاسازی می‌کنند این در حالی است که یکی از گروه‌های اجتماعی مورد اعتماد مردم، پزشکان هستند.

وی اظهارداشت: متاسفانه امروز جهان اسلام گرفتار کشتار و خونریزی است و آنچه به نام اسلام به دنیا نشان داده می‌شود تصویر نادرستی است.

  • دراستان سیستان و بلوچستان شاهد وحدت هستیم

هاشمی گفت: امام راحل از همان اوایل انقلاب اسلامی بر وحدت اهل تسنن و تشیع تاکید داشتند و در مقابل بسیاری از متحجرین ایستادگی و مقاومت کردند و مقام معظم رهبری نیز همین مسیر را ادامه دادند و امروز علی‌رغم تلاش‌های نافرجام بسیاری از قدرت‌ها و گروهک‌ها، در کشور به ویژه استان پهناور سیستان و بلوچستان شاهد وحدت و همدلی مردم هستیم البته علاقه‌مند هستند که وضعیت رفاهی و معیشتی ارتقا یابد که حق آن‌ها است.

  • بنای انقلاب برگسترش عدالت بود

هاشمی یکی از مهمترین محورهای انقلاب اسلامی را رسیدگی به محرومان و مستضعفین عنوان کرد و افزود: بنای انقلاب بر گسترش عدالت بود.

وزیر بهداشت اظهارداشت: کشورداری با وجود اختلاف سلیقه‌ها، بسیار دشوار است و گرفتاری‌هایی مانند جنگ، تحریم و وجود افرادی که بجای خدمت به قدرت، ثروت و مکنت فکر می‌کنند همواره از دوران رسول خدا و ائمه اطهار وجود داشته است.

وی تاکید کرد: اطمینان دارم که آینده از آن مسلمانان است مشروط به اینکه با هم وحدت داشته باشند زیرا در این صورت هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل آن ایستادگی کند .

هاشمی رسیدن به عزت در جهان اسلام را نیازمند داشتن علم و عالمان و حاکمانی لایق دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای جهان، رهبران آن هیچ افتخاری در زندگی خود به جز سرسپردگی نداشته اند.

وزیر بهداشت آینده پیشرفت ایران را در سواحل مکران عنوان کرد و افزود: یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری به سواحل مکران تاکید دارند، شناختی است که ایشان از راهبرد اقتصادی و امنیتی این منطقه دارند بنابراین منطقه بلوچستان، بخشی از محور توسعه ایران در آینده خواهد بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: استان

کد N1573279

وبگردی