آفتاب
عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن:

بنگاه های تخصصی صادراتی ایجاد شود/نگاه اقتصاد به بازار بین الملل

بنگاه های تخصصی صادراتی ایجاد شود/نگاه اقتصاد به بازار بین الملل

عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن و تجارت ایران با تاکید بر لزوم ایجاد بنگاه های تخصصی در حوزه تولید و صادرات، گفت: نگاه تولید در کشور باید به بازارهای بین المللی باشد.

آرمان خالقی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در سال های گذشته ظرفیت اقتصاد در کشور ما کاهش یافته و قدرت اقتصادی دچار خدشه شده است، گفت: برای بازگشت به حالت پایداری در اقتصاد و حرکت در مسیر رشد، نیاز به برنامه ریزی دقیقی در حوزه های مختلف از جمله بودجه داریم.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی از مدار تولید خارج شدند، افزود: نیاز است که این واحدها آسیب شناسی شده و دوباره به مدار تولید بازگردند و نیاز است با اولویت بندی از آنها حمایت شود.

عضو هیات رئیسه خانه صنعت و معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه باتوجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی باید تاکیدات بیشتری بر موضوع بودجه داشته باشیم، اظهار داشت: باید به موضوعاتی مانند توانمندسازی، خدمات و کمک‌های مربوط به توسعه صادرات کشور مانند جوایز صادراتی و کاهش بوروکراسی نگاه ویژه‌تری شود.

خالقی با بیان اینکه باید نگاه اقتصادی به بازارهای بین المللی باشد، گفت: باید بنگاه های تجاری صادراتی و تخصصی ایجاد شود تا در بخش های مختلف صادرات و تولید کار کنند نمی‌توان از یک بنگاه توقع داشت که هم در تولید و هم در بازار داخلی و خارجی تاثیرگذار باشد.

کد N1573226

وبگردی