آفتاب

روابط اسرائیل با آمریکای ترامپ قوی‌تر می‌شود

روابط اسرائیل با آمریکای ترامپ قوی‌تر می‌شود

نخست‌وزیر اسرائیل با اطمینان پیش‌بینی کرد که مناسبات این رژیم با دولت آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، از امروز نیز «قوی‌تر» می‌شود.

به گزارش ایلنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» در شبکه تلویزیون آمریکایی «سی‌بی‌اس»، اظهار داشت که حمایت «دونالد ترامپ» از اسرائیل بسیار روشن است و «جای سوال ندارد که او موضعی گرم نسبت به «کشور یهود» و مردم یهودی دارد.

این مصاحبه، که متن کامل آن فردا منتشر می‌شود، نخستین مصاحبه نخست‌وزیر اسرائیل با یک رسانه بین‌المللی بعد از پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر آمریکاست.

نتانیاهو در استقبال از رئیس‌جمهور شدن ترامپ در این مصاحبه، همچنین گفت: «هیچ‌گاه به اندازه امروز به جایگاه اسرائیل در جهان امیدوار نبود.»

نتانیاهو در عین حال که به مسیر «پر از دست‌انداز» مناسبات خود با «باراک اوباما» و اختلافاتش با رئیس‌جمهوری هشت سال اخیر اشاره کرده، گفته است که «این اختلاف‌ها شخصی نبود.»

نتانیاهو از جمله گفته است، مهم‌ترین اختلاف او با اوباما، بر سر مذاکرات هسته‌ای با ایران و سپس برجام بود.

به ادعای بنیامین نتانیاهو، حق او بوده که علیه تهدیدهای ناشی از ایران بایستد و صدای اعتراض خود را نسبت به «بزرگ‌ترین تهدید حیاتی علیه اسرائیل» بلند کند.

در همین حال، نخست‌وزیر اسرائیل افزود، دولتش با همه ناخشنودی هایی که از برجام داشت، با آمریکا «کنار» آمد و «اکنون نیز مشتاق آغاز به کار دولت ترامپ است تا با او در این‌باره کار کند.»

کد N1573223

وبگردی