آفتاب
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خبر داد:

تلاش برای ترغیب صنایع به تمرکز سرمایه بر نیروی انسانی

تلاش برای ترغیب صنایع به تمرکز سرمایه بر نیروی انسانی

تهران- ایرنا- قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا صنایع را در بخش های مختلف به تمرکز سرمایه اصلی خود بر نیروی انسانی ترغیب کند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمود سعادت فومنی امروز در حاشیه آیین اختتامیه سومین دوره مجموعه رقابت های تخصصی مهارت سنجی فن آورد در دانشگاه صنعتی شریف، به خبرنگاران اظهار کرد: در بسیاری از موارد در این زمینه موفقیت های خوبی حاصل شده است و انشاالله روز به روز بیشتر نیز می شود.
وی ادامه داد: ارتباط میان صنعت و دانشگاه موضوعی قدیمی است که در کشور چالش های زیادی داشت اما گام های اولیه برای این ارتباط در حال برداشته شدن است و طبیعی است که مشکلات زیادی سر راه باشد.
سعادت فومنی برگزاری هر یک از رویدادها علمی را تجربه ای برای هموار شدن این مسیر عنوان کرد و افزود: به هر حال آنچه بیشترین کمک را به شرکت کنندگان در این رویدادها می کند، طی مسیر است زیرا تجربیات زیادی در اختیار آنها قرار می دهد و آنها را با واقعیت صنعت آشنا می کند.
وی با ابراز امیدواری در خصوص برگزاری هر چه بهتر این رویدادها در سال های آینده تاکید کرد که تربیت نیروی انسانی مهم ترین مسئله است و آشنا کردن دانشجویان با این مسیر پرخطر و دشوار بیشتر از حل مسئله اهمیت دارد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، تکرار این رویدادها را بهترین رویکرد دانست و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تمام توان خود از هرگونه رویدادی که در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت صورت گیرد، حمایت می کند.
وی گفت: وظیفه این بنیاد بیشتر از هر چیز شناسایی استعدادها و هدایت آنها به این گونه مسیرها است تا ذهن افراد را از مسائل بسیاری که متاسفانه جو حاکم بر جامعه ایجاد کرده و در نتیجه، بسیاری از استعدادها به خروج فکر می کنند، منحرف سازد و به سمت واقعیت هایی که نیاز حقیقی کشور است، سوق دهد.
سعادت فومنی همچنین خاطرنشان کرد که دانشجویان باید بیشتر از آن که منتظر دریافت حمایت مالی خاصی باشند، خود بتوانند مشکلات را با صنعت حل و فصل کنند و این کاری است که این رویداد به آنها کمک می کند.
به گفته قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، شکست احتمالی افراد در سومین دوره مسابقات ملی فن آورد، بزرگترین تجربه ای است که می تواند به شرکت کنندگان در برداشتن قدم های موفق تر کمک کند.
مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی فن آورد با انتخاب حدود 45 نفر به عنوان برگزیده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
‎در این دوره از مسابقات، دانشجویان در هفت رشته گرافیک، رایانه، برنامه تلفن های هوشمند، معماری، داده کاوی، برق و الکترونیک با یکدیگر به رقابت پرداختند .
دکتر سعادت مومنی همچنین در سخنانی در این مراسم، رمز موفقیت کشورها را در تبدیل سرمایه های بالقوه یعنی سرمایه انسانی به سرمایه در گردش دانست و افزود: کشور ما در زمینه استفاده از سرمایه نیروی انسانی زیاد موفق نبوده است اما فعالیت چند سال اخیر باعث شده که توجه زیادی به نیروهای نخبه داخل کشور صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: استعدادها بیش از هر چیز نیاز به پرورش دارند؛ ارزش آموزش تئوری ها تا زمانی که در عرصه کار و تلاش نشان داده نشوند، مشخص نمی شود.
وی ابراز امیدواری کرد که رویداد مهارت سنجی فن آورد مستمر و جریانی باشد که نیروهای مستعد از طریق آن بتوانند به بازار صنعت و کار وصل شوند.
علمی**2038**
خبرنگار: درنا محمدیان
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/
کد N1573013

وبگردی