آفتاب

رویترز: 85 درصد شرق حلب در کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار دارد

رویترز: 85 درصد شرق حلب در کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار دارد

ایرنا نوشت: یک مقام مطلع ارتش سوریه به خبرگزاری رویترز گفت که نیروهای دولتی و متحدانشان حدود 85 درصد شرق حلب را از اشغال گروه های معارض و تروریستی آزاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام نظامی سوریه روز گذشته (جمعه) گفت: پیشروی مطابق برنامه و حتی سریع تر از انتظار در جریان است.
به گفته وی، ارتش سوریه و متحدانش 32 محله را در شرق حلب آزاد کرده اند که حدود 85 درصد از کل این منطقه است.
برخی منابع نیز اعلام کرده اند ارتش سوریه کنترل 93درصد از حلب را در دست گرفته است.

سرگئی رودسکوی از مقام های وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته، حدود 10 هزار و 500 شهروند سوری از بخش های شرقی حلب که همچنان در اشغال گروه های معارض و تروریست است، فرار کرده اند.
رویترز افزود: دولت سوریه و متحدانش طی دو هفته گذشته شورشیان را از بخش های وسیعی از مناطق تحت اشغالشان در حلب که زمانی پرجمعیت ترین شهر سوریه بود، بیرون رانده اند.

به نوشته این خبرگزاری، دولت سوریه اکنون بیش از هر زمان دیگرید طی پنج سال گذشته به پیروزی نزدیک تر شده است.
جنگ سوریه از سال 2011 و با حمایت نظامی، مالی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای منطقه آغاز شد و تاکنون صدها هزار کشته بر جا گذاشته است. طی این مدت بیش از نیمی از جمعیت سوریه آواره شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، ارتش سوریه از جمعه شب در چندین منطقه اطراف دمشق و استان ادلب در شمال غربی این کشور آتش بس اعلام کرده است. مدت زمان این آتش بس مشخص نیست و هنوز اظهار نظری از سوی سران گروه های معارض صورت نگرفته است.
خبرنگار رویترز از درگیری شدید در محله شیخ سعید در جنوب و شرق حلب خبر داد.

ناظر حقوق بشر سوریه و یک منبع نظامی در ارتش سوریه روز پنجشنبه از ورود ارتش به این محله خبر دادند.
استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز پنجشنبه به شورای امنیت گفت که نشانه هایی از تمایل معارضان مستقر در شرق حلب به خروج از این منطقه دیده می شود.
دولت سوریه روز جمعه اعلام کرد که آماده مذاکره با این گروه ها است، مشروط به این که مداخله خارجی یا پیش شرط در کار نباشد.

52310

کد N1572927

وبگردی