آفتاب

رئیس‌جمهور موقت کره‌جنوبی خواستار آرامش شد

رئیس‌جمهور موقت کره‌جنوبی خواستار آرامش شد

رئیس‌جمهور موقت کره‌جنوبی خواستار برقراری آرامش و نظم عمومی در این کشور شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هانگ کیو-اهن» رئیس‌جمهور موقت کره‌جنوبی، امروز – شنبه - خواستار آرام کردن تنش‌های به وجود آمده در حوزه امنیتی ملی این کشور شده و درخواست کرد تا به بازار‌های مالی در این زمینه اطمینان داده شود. این اظهارات یک روز پس از آن انجام گرفت که پارلمان این کشور رای به استیضاح «پارک گئون های» رئیس‌جمهور معلق شده این کشور داده است.

 

براین اساس، به دنبال رای مثبت پارلمان کره جنوبی به استیضاح رئیس جمهور این کشور و تعلیق وی، هانگ کیو- آن، نخست‌وزیر کره جنوبی، رئیس جمهور موقت شد. ارتش کره نیز به حالت آماده باش درآمده است.

رئیس‌جمهور موقت در جلسه‌ای گفت:«تاکنون بازار‌های مالی و خارجی به طور نسبی باثبات بوده و هیچ نشانه‌ای از حرکت غیر معمول از سوی کره‌شمالی دیده نمی‌شود. اما همه کارکنان خدماتی باید ملاحظات لازمه را در انجام وظایف خود در نظر بگیرند.»

وی گفت که امنیت ملی اولویت ما بوده و تاکید کرد که ارتش باید برای هر‌گونه تحریکات از سوی کره‌شمالی که شامل امکان حمله‌های سایبری به هدف بروز اغتشاش در این کشور می‌شود را در نظر بگیرد.

قدرت پارک در پی رای ۲۳۴ عضو از ۳۰۰ عضو پارلمان این کشور که رای به استیضاح وی داده‌اند به حالت تعلیق درآمده است. این موضوع به این معنا است که ۶۰ عضو از اعضای حزب پارک علیه وی رای داده‌اند.

این استیضاح که باید از سوی ۹ قاضی دادگاه قانون اساسی این کشور در ۱۸۰ روز مانده به برکناری پارک از قدرت بررسی و مورد تایید قرار گیرد، زمینه را برای برکناری نخستین مقام منتخب این کشور فرآهم می‌آورد.

پارک ۶۴ ساله، دختر حاکم پیشین این کشور، متهم است که با دوست و دستیار سابقش برای فشار وارد آوردن به موسسات مالی در راستای جلب کمک از آن‌ها در طرح‌ها و سیاست‌هایشان، هم دست شده است.

کد N1572925

وبگردی