آفتاب

دستورالعمل جامع تیم بندی عملیاتی هلال احمر به استانها ابلاغ شده است

دستورالعمل جامع تیم بندی عملیاتی هلال احمر به استانها ابلاغ شده است

کرمان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: دستورالعمل جامع تیم بندی عملیاتی جمعیت هلال احمر تدوین و به استان ها ابلاغ شده که 17 رسته عملیاتی باید داشته باشیم و یکی از آنها تیم واکنش سریع است.

به گزارش ایرنا ، احمد سلطانی شامگاه جمعه در آیین افتتاح دوره آموزش تخصصی تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر هشت استان کشور در کرمان افزود: تصمیم و عزم مدیریت ارشد جمعیت هلال احمر؛ شکل گیری تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر با کادر رسمی در استان ها بوده است.
وی اظهار کرد: باید در هر مقطعی از سال حداقل پنج نفر را در قالب تیم واکنش سریع داشته باشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: هر نجاتگر که در قالب تیم هاست باید حداقل سه آمادگی جسمی، روانی و فنی را بگذراند و این دوره در تکمیل آمادگی فنی است و دستورالعمل آمادگی جسمانی نیز ابلاغ می شود که در سه ماه آینده باید اجرا شود.
معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات افزود: سازماندهی تیم ها و آموزش ها از امروز شروع می شود و در آذرماه و دی ماه آموزش کلی را فرا می گیرند تا در بهمن ماه آغاز رسمی فعالیت تیم های پنج نفره را داشته باشیم.
وی گفت: آموزش از استان کرمان شروع شده و با سه دوره آموزش تخصصی در استان ادامه می یابد و پس از هشت روز آموزش، بسته آموزش هزار ساعت نیز برای اعضای تیم ها در نظر گرفته شده است.
سلطانی با اشاره بر اینکه آموزش ها در کرمان تمام نمی شود گفت: صدور گواهینامه منوط به گذراندن تمامی آموزش هاست.
وی بیان کرد: گواهینامه زمانی صادر می شود که آمادگی جسمانی و فنی به تایید حوزه برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات برسد.
معاون برنامه ریزی و آموزش های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تیم های واکنش سریع باید حداقل پنج نفر کادر و مابقی حداقل درجه ایثار داشته باشند افزود: تلاش بر این است که اعضای تیم های واکنش سریع افرادی تثبیت شده باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این آیین گفت: امدادگر نماهایی در زلزله سال 82 بم، کاور جمعیت هلال احمر را پوشیدند ولی با نابلدی، تخصصی عمل نکردن و سربار شدن برای امدادرسان ها دردسر ایجاد کردند و بدبینی را برای جمعیت هلال احمر به وجود آوردند که نباید این اتفاق تکرار شود.
علی گنج کریمی افزود: حضور سخاوتمندانه، تخصصی و عاملانه در حوادث برای جمعیت هلال احمر بسیار مهم است.
وی گفت: تیم های واکنش سریع از استان های اردبیل، قزوین، فارس، زنجان، گیلان، گلستان و چهارمحال و بختیاری برای آموزش به کرمان آمده اند.
وی بیان کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، استانی حادثه خیز است و گسل های شهرستان های اطراف فعال شده که حضور به موقع و سریع تیم های واکنش سریع بسیار ارزشمند است.
شبد**خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهندگان: رسول محمدحسنی
7420/3028
کد N1572416

وبگردی