آفتاب
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تا پایان امسال به دانشگاه ارتقا می یابد

دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تا پایان امسال به دانشگاه ارتقا می یابد

زاهدان – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به ایرانشهر گفت: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر تا پایان امسال به دانشگاه ارتقا می یابد که تحقق این مهم مستلزم انجام مقدماتی است که به کمک مردم نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی جمعه شب در جمع مردم شیعه و سنی در مسجد الزهرا(س) اهل سنت ایرانشهر با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: عوض کردن تابلو و نام دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی مشکلی حل نمی کند و کار به جایی نمی برد بلکه باید از لحاظ محتوا و رفع نیازهای زیربنایی مورد توجه قرار گیرد و محقق شود.
وی تصریح کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید بیمارستان 500 تختخوابی در ایرانشهر ساخته می شود تا مردم برای درمان به سایر استانهای کشور عزیمت نکنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: کلنگ زنی بیمارستان 500 تختخوابی در ایرانشهر کار راحتی است ولی اگر نتوان عملیات ساخت آن را سرانجام رساند آبروریزی به بار خواهد آورد.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان نیاز به ردیف بودجه دارد که به محض ایجاد این ردیف کار ساخت این بیمارستان تا پایان دولت تدبیر و امید به پایان می رسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام تلاش خومان را برای ایجاد این بیمارستان انجام خواهیم داد چرا که این مردم نیاز به بهترین ها دارند و لایق بهترین ها هستند.
هاشمی اظهار کرد: متاسفانه جهان اسلام دچار تفرقه و جنگ و ستیز علیه یکدیگر شده که این شرایط قلب همه ما را به درد می آورد.
وی بیان کرد: اتفاقاتی که در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی می افتد جهان اسلام را اندوهگین کرده است.
وی افزود: امام خمینی (ره) در آغاز انقلاب اسلامی بر وحدت شیعه و سنی تاکیدات بسیار زیادی داشتند تا این وحدت در میان امت اسلامی حفظ شود که این مهم در ایران و از جمله استان سیستان و بلوچستان حاکم است.
هاشمی اظهار داشت: دشمنان تلاش می کنند تا وحدت به وجود آمده در کشور بویژه استانهایی چون سیستان و بلوچستان را بر هم زنند که با هوشیاری و همدلی و ایستادگی مردم روبرو شده اند.
وی بیان کرد: مهمترین رسالت مسئولان نظام جمهوری اسلامی دستگیری از مستضعفان و محرومان جامعه است که این انقلاب نیز در راستای عدالت شکل گرفته است.
هاشمی گفت: افراد زیادی در میان امت اسلامی هستند که فریب دشمنان را خورده و به دنبال ایجاد تفرقه و آتش بیار معرکه هستند.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اتحاد، وحدت و همبستگی مسلمانان مسیر عزت و آبرومندی اسلام که زمانی در اوج قرار داشت را دوباره به دست خواهیم آورد.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن سواحل مناسب زمینه توسعه و پیشرفت دارد و این امر به برنامه ریزی و سرمایه گذاری نیازمند است.
این مسئول افزود: مقام معظم رهبری بر توسعه و پیشرفت سواحل مکران تاکید دارند که این امر نشان دهنده اهمیت سیستان و بلوچستان برای مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرزندان سیستان و بلوچستان باید به دنبال فراگیری علم و دانش باشند تا بتوانند زمینه های توسعه و پیشرفت استان خودشان را فراهم کنند.
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: گفتمان انقلاب اسلامی که توسط امام راحل(ره) در کشور حاکم شد امتداد دهنده راه انبیای الهی (ص) است.
محمد نعیم امینی فرد اظهار داشت: ما مفتخریم که ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) و جانشین خلفشان مقام معظم رهبری هستیم.
وی تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که توانست اعتماد نخبگان سطح بالای جامعه را به دست آورد.
وی خاطر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت در مسیری قرار دارد که رضایت مردم و مقام معظم رهبری را در پی داشته است.
نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت برکات بسیار زیادی برای مردم سیستان و بلوچستان به همراه داشته است.
امینی فرد اظهار داشت: عدالت در درمان مهمترین برکتی بود که طرح تحول نظام سلامت برای مردم به ارمغان آورد.
وی تصریح کرد: به برکت این طرح امروز در همه ی نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان پزشکان متخصص حضور دارند.
وی بیان کرد: ایرانشهر افتخار میزبانی مقام معظم رهبری را در کارنامه خود به ثبت رسانده است که این امر برای مردم ما بسیار ارزشمند است.
وی افزود: مهمترین درخواست ما از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که دانشکده علوم پرشکی ایرانشهر به دانشگاه ارتقا یابد.
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و فنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث بیمارستان 500 تختخوابی یکی دیگر از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان است که از وزیر محترم درخواست ساخت چنین بیمارستانی را داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه از صبح روز جمعه با ورود به شهرستان سراوان سفر چهار روزه خود به سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.
دکتر هاشمی پس از بازدید طرحهای بهداشتی درمانی در سراوان و دیدار با مسئولان و معتمدان، عازم شهرستان های دلگان و ایرانشهر شد.
3213**6081
شبد **خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهندگان: حیدر سرایانی - اسماعیل جهانبخش
کد N1572413

وبگردی