آفتاب
امام جمعه ارومیه:

سفرنتانیاهو به کشور آذربایجان برای مسلمانان قابل قبول نیست

سفرنتانیاهو به کشور آذربایجان برای مسلمانان قابل قبول نیست

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان کشور جمهوری آذربایجان باید دقت کنند که سفر نتانیاهو به این کشور برای مسلمانان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی با اشاره به سفر قریب الوقوع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونستی به کشور آذربایجان اظهارداشت: قابل قبول نیست یک کشور مسلمان با یک جنایتکار رابطه برقرار کرده و از وی استقبال کنند، چرا که این کار آنان نوعی مقابله با جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه نتانیاهو در ۲۳ آذر ماه به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند که این مسئله مایه ننگ است چرا که این شخص در رأس صهیونیست‌ها قرار دارد و استقبال و پذیرایی از وی خلاف آزادمردی است افزود: این سفر نشانه ایستادگی در مقابل مسلمانان است و مسئولان آذربایجان باید دقت کنند که فردا باید در محضر خداوند جوابگو باشند و اگر کسانی هم از آخرت نمی‌ترسند باید بدانند که این دیدار و مذاکره خلاف آزادمردی است و در رابطه با این سفر باید تجدید نظر کنند.

امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه ضرورت دارد که امت اسلامی حول محور قرآن و پیامبر اعظم متحد بمانند و آگاه باشند که تفرقه و اختلاف افکنی توطئه اصلی دشمنان اسلام است گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اسلام قرار داریم باید تلاش کنیم که در این ایام از پیامبر الگوبرداری کنیم، اختلافات را کنار بگذاریم و وحدت خود را در مقابل دشمن حفظ کنیم.

حجت الاسلام قریشی ایجاد وحدت و اخوت را در جامعه اسلامی ضروری دانست و افزود: ضرورت دارد که امت اسلام حول محور قرآن و پیامبر اعظم متحد باشند و بدانند که تفرقه و اختلاف از توطئه های دشمنان اسلام است و باید در این ایام به بهترین شکل به وظیفه خود که همان حفظ وحدت است عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه همچنین ایام آغازین ولایت حضرت ولی عصر(عج) را تبریک گفت و افزود: بر اساس روایات امام زمان (عج) همیشه و در هر حال به فکر امت خویش است و همه ما وظیفه داریم زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم سازیم.

حجت الاسلام و المسین قریشی با اشاره به روز دانشجو هم گفت: روز دانشجو نماد استکبار ستیزی است و نباید به برخی افراد که در تلاشند مفهوم انقلاب ستیزی را جایگزین استکبارسیزی کنند، مجال خودنمایی داده شود.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی است و نباید اجازه بدهیم در این روز بعضی از افراد استکبارستیزی را به انقلاب‌ستیزی تبدیل کنند و شعار اصلی جلسات و مراسمات روز دانشجو باید مرگ بر آمریکا باشد و اگر در جلسه‌ای عده‌ای شعار مرگ بر آمریکا ندهند آن جلسه ایراد دارد.

ترابی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه سخنران قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه بود که با گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان و جنبش های دانشجویی باید علاوه بر تحصیل نسبت به تمام اتفاقات جامعه حساس باشند.

کد N1572211

وبگردی