آفتاب

مدارس وابسته به جریان گولن در آفریقا به بنیاد معارف ترکیه واگذار خواهد شد

مدارس وابسته به جریان گولن در آفریقا به بنیاد معارف ترکیه واگذار خواهد شد

منابع خبری ترکیه از واگذاری مدارس وابسته به جریان فتح‌الله گولن در آفریقا به بنیاد معارف ترکیه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، بنیاد معارف ترکیه با گذشت ۳ ماه از تاسیس  با مقامات ۵ کشور آفریقایی دیدار و برای انتقال مدیریت مدارس وابسته به گروه تروریستی فتو به این بنیاد توافق نامه امضا کرده است.

تاکنون میریت مدارس وابسته به فتو در سومالی و گینه به این بنیاد واگذار و با کشورهلی چاد و سنگال نیز در این زمینه توافق امضا شده است.

همچنین مراحل واگذاری مدارس سودان به این بنیاد در حال اتمام است.

پس از دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با پاتریک تالون، رئیس جمهور بنین تصمیم گرفته شد تا ۳ مدرسه وابسته به فتو در این کشور تعطیل و مدیریت آن ها به بنیاد معارف ترکیه واگذار شود.

در این چارچوب مدیریت ۵ مدرسه در گینه ، ۳ مدرسه در چاد،  مدرسه۲ در سومالی،  ۲ مدرسه در سودان، ۳ مدرسه در بنین و ۶ مدرسه در سنگال در مجموع مدیریت ۲۱ مدرسه به این بنیاد واگذار می‌شود.

این بنیاد تاکنون از مدارس گروه مذکور در ۱۵ کشور بازدید کرده و در آینده نزدیک مراحل واگذاری این مدارس در ۱۰ کشور دیگر نیز به پایان خواهد رسید.

این بنیاد معارف ترکیه که در ۴ قاره اروپا، آفریقا، استرالیا و آسیا فعالیت می کند، در نظر دارد مسئولیت و مدیریت مدارس فعال وابسته به گروه تروریستی فتو در ۱۰۰ کشور را در مدت یک سال بر عهده بگیرد

کد N1572209

وبگردی