آفتاب
آیت الله ایمانی:

تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت فرهنگ نماز است

تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت فرهنگ نماز است

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس گفت: تقویت فرهنگ نماز در جامعه تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با تاکید بر توسعه و گسترش فرهنگ نماز در استان فارس گفت: هیچ مسئله و موضوعی تقدم بر بحث فرهنگ ندارد؛ چراکه فرهنگ هویت یک جامعه است و در این راستا توسعه فرهنگ نماز در اولویت است.

وی افزود: توجه و توسعه فرهنگ نماز تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی است که همگان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دستغیب گفت: این عالم برجسته در شب عاشورا به دنیا آمد و نام آن را عبدالحسین گذاشتند و در مسیر رفتن به نماز جمعه نیز توسط منافقین ترور و پاره پاره شد و امیدوارم همگان تلاش کنند که چهره های بلند و ارزشمند استان و کشور همواره مدنظر قرار داشته باشند.

آیت الله ایمانی تصریح کرد: باید فارغ از تمام جناح بندی ها و بازی های سیاسی همت کنیم که چنین چهره های بزرگ و مفاخر کشور در اوج باشند و قدر آنها را بدانیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برای برخی از مسئولین ساختن تعدادی مغازه و مجتمع تجاری مهمتر از یاد شهید آیت الله دستغیب بود، گفت: متاسفانه با همه تذکرات و تاکیداتی که من دادم، مسئولین نتوانستند چند متر زمین محل شهادت شهید آیت الله دستغیب را حفظ کنند که این بی انصافی ها جای نگرانی است.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته وحدت نیز گفت: جامعه اسلامی هر چه کشیده و می کشد از اختلاف و تفرقه است؛ چراکه هر آنچه به سر ما آمده است، ثمره همین مباحث بوده است.

آیت الله ایمانی یادآور شد: حتی امروز که در سایه وحدت و همدلی میان علما، مسئولین و مردم هستیم باز هم شیاطین فعالیت می کنند و می خواهند آب رفته را به جوی بازگردانند.

وی تاکید کرد: نخست وزیر انگلیس به بحرین می آید و در جلسه ای شرکت می کند تا بر علیه مواضع ایران سخن بگوید و در مقابل یک فرد مسئول و یا غیرمسئولی عنوان می کند که این موضع گیری نظر شخصی است.

خطیب جمعه شیراز افزود: زمانی که تروریست ها و عوامل تکفیری در سوریه قتل عام می کردند هیچ کس بیدار نبود و زبانی برای حرف زدن نداشت، اما امروز که همگان شاهد پیروزی ها و رسیدن به موفقیت مسلمانان در سوریه هستند همگان به دنبال بستن قطعنامه و توافق نامه می گردند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: دشمنان با راه اندازی فرقه های مختلف، عرفان های نوظهور، بهائیت، وهابیت و... و حتی نفوذ در حوزه های علمیه تلاش می کنند که وحدت و اتحاد را از بین ببرند. بنابراین ما باید با توجه به رفتارهای گذشته آنان و موضع گیری های امروز متوجه نقشه های شیطانی آنها باشیم.

کد N1572144

وبگردی