آفتاب

یورش نظامیان ترکیه به «الباب»

یورش نظامیان ترکیه به «الباب»

مهر نوشت: نیروهای عملیات «سپر فرات» ترکیه از آغاز یورش نظامی به شهر راهبردی «الباب» در حومه شرقی استان حلب خبر می دهند.

به گزارش پایگاه لبنانی النشره، نیروهای عملیات «سپر فرات» ترکیه از آغاز یورش نظامی به شهر راهبردی «الباب» در حومه شرقی استان حلب خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عملیات «سپر فرات» اعلام کردند که جنگنده های ترکیه ای به شدت مواضع داعش در شهر الباب را مورد هجوم قرار داده اند.

اعلام حمله جنگنده های ترکیه به مواضع داعش در شهر الباب سوریه در حالی صورت می گیرد که آنکارا همواره روابط خوبی با این گروه تروریستی داشته و دارد.

دولت ترکیه برای تسلط بر شهر راهبردی الباب در حومه شرقی حلب، مبارزه با داعش را بهانه ای برای توجیه نقض حاکمیت ارضی سوریه قرار داده است.

گفتنی است، شهر الباب در شمال سوریه و ۳۸ کیلومتری از شهر حلب واقع شده است. ساکنان شهر الباب کشاورز، صنعتگر و تاجر هستند و محصولات لبنی به دیگر شهرهای سوریه صادر می کنند.

شهر الباب از شهرهای قدیمی و تاریخی سوریه و متعلق به زمان رومی هاست. این شهر پنج منطقه اصلی شامل؛ باب القدیم، منطقه شمالی، منطقه غربی، شرقی و جنوبی است که در هر یک از این مناطق، محله هایی قرار دارند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ تعداد ساکنان آن ۳۰۰۸۸۹ نفر بوده است.

هم اکنون ارتش سوریه، کردها و ترکیه به همراه گروههای وابسته به خود به دنبال تسلط بر شهر راهبردی الباب هستند. از سویی نباید از یاد برد که الباب یکی از مراکز مهم داعش در حومه شرقی حلب است. جدای از آن دمشق هرگز نمی خواهد که شهر الباب به دست گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه بیفتد و با مشکلات جدیدی از ناحیه این گروه روبرو شود.

52311

کد N1572093

وبگردی