آفتاب

ارتش کره جنوبی به حالت آماده باش درآمد

ارتش کره جنوبی به حالت آماده باش درآمد

ایرنا نوشت: در پی برنامه ریزی امروز نمایندگان کره جنوبی برای رای گیری درباره طرح استیضاح 'پارک گیون هی' رییس جمهوری کره جنوبی ، ارتش این کشور به حال آماده باش درآمد.

'هان مین کو' وزیر دفاع کره جنوبی گفته است که این شرایط برای کشور بسیار حساس است و ممکن است کره شمالی به دنبال سوءاستفاده از این موقعیت برای تحرکات نظامی باشد.

قرار است 300 نماینده مجلس کره جنوبی امروز جمعه به این طرح استیضاح رای بدهند. با این وصف پیش تر خانم 'پارک' گفته است که در صورت رای آوردن استیضاح تا آوریل سال آینده از مقامش کناره گیری نخواهد کرد.

رای گیری در شرایطی برگزار می شود که خانم پارک درگیر رسوایی نهاد ریاست جمهوری است که علت آن ارتباطش با خانم 'چوی سون سیل' می باشد که به دلیل روابط نزدیک با رییس جمهوری توانسته به اسناد محرمانه کشور در نهاد ریاست جمهوری دست یابد و از طریق حمایت وی مبالغی را نیز به صورت کمک از شرکت های کره ای گرفته و به شرکت های خود واریز کند.

وزیر دفاع کره جنوبی گفت که تمام نهادهای نظامی و نیروهای ذی ربط در اماده باش بسر می برند و به خصوص در اطراف پایتخت تدابیر قوی تری درنظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزیر دفاع کره جنوبی، ارتش باید در چنین شرایطی برای مقابله با تحرکات نظامی احتمالی کره شمالی آماده باشد.

در بیانیه منتشره وزارت دفاع از همه مسوولان و نیروها خواسته شده است به محض دریافت اطلاعاتی درباره حوادث و تحرکات احتمالی مراتب را به نهادهای مافوق گزارش کنند.
'جانگ جون کیو' رییس ستاد کل ارتش نیز در جریان بازدید از مقرهای نظامی این کشور از همه نیروها خواست برای پاسخ به عملیات ضربتی احتمالی کره شمالی آماده باشند.

5252

کد N1571835

وبگردی