آفتاب

کارگاه آموزشی علمی دارت در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

کارگاه آموزشی علمی دارت در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

سبزوار- ایرنا- کارگاه آموزشی علمی دارت روز پنجشنبه با حضور سرمربی تیم ملی و مدیر واحد پژوهش و تحقیقات انجمن دارت کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر تحقیقات و پژوهش انجمن دارت کشور در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت: تحقیقات طرح استعدادیابی دارت به صورت کاربردی و عملیاتی با بهره از دانش، تحقیقات و مقاله های علمی کشورهای موفق انجام شده است.
محمد رضا شهابی افزود: دارت رشته ای نوپا در کشور است و انجمن دارت با استفاده از تحقیقات علمی در پی ایجاد پایه و نهادینه کردن این ورزش در جامعه است.
وی اظهار کرد: کارگاه های آموزشی دارت در راستای معرفی این رشته و جذب بیشتر افراد به آن در سراسر کشور برگزار می شود.
وی گفت: جامعه دارت ایران شامل 6 هزار نفر است که 300 نفر از آنان فعال هستند و همواره در مسابقات کشور شرکت دارند.
شهابی افزود: حدود 60 مربی دارت در کشور وجود دارند که 25 مربی آن سطح اول هستند.
وی با اشاره به مزایای رشته دارت اظهار کرد: دارت نوعی مهارت است که باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و بدون محدودیت سنی همه اقشار جامعه می توانند در آن فعالیت کنند.
وی گفت: همچنین دارت فضای کوچکی نیاز دارد و امکان بازی به صورت انفرادی، 2نفره و تیمی وجود دارد و مانع فرهنگی و زبانی نیز ندارد.
مسئول برگزاری کارگاه آموزشی دارت دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: این کارگاه با هدف آشنایی جامعه دانشگاهی در 2 بخش تئوری و عملی به مدت یک روز برگزار شده است.
محمد رضا اردیبهشتی افزود: 50 نفر در این گارگاه آموزشی حضور دارند.
انجمن دارت ایران از سال 1383 با هدف ترویج و گسترش آن بین تمام اقشار جامعه پایه گذاری و در سال 1385 عضو فدراسیون جهانی شد و اکنون در بیشتر استان های کشور کمیته های دارت زیر نظر این انجمن فعال هستند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7500/ 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1571701

وبگردی