آفتاب
رئیس مجمع استانداران:

دولت اعتبارات بسیار خوبی را به سیستان و بلوچستان اختصاص داده است

دولت اعتبارات بسیار خوبی را به سیستان و بلوچستان اختصاص داده است

زاهدان - ایرنا - رئیس مجمع استانداران کشور گفت: دولت تدبیر و امید با وجود تمام سختی های مالی که با آن روبه روست اعتبارات بسیار خوبی را برای توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر رحمانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور اعضای مجمع استانداران ادوار استان در سرسرای امام رضا(ع) دانشگاه در زاهدان اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی نگاه بسیار ویژه ای به این استان دارند و معتقدند که مردم آن مستحق خدمات بیشتری هستند.
وی افزود: با این وجود کمک های دولت به سیستان و بلوچستان باید افزایش یابد زیرا مردم این استان شایسته بهترین ها هستند.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در تمام سطوح رو به پیشرفت و توسعه قرار گرفته و باید نقش این استان در منطقه بیشتر شود.
وی خاطر نشان کرد: دولت معتقد است که سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی دارد که باید شکوفا شود و در این مسیر تمام تلاش خودش را به کار گرفته است.
رئیس مجمع استانداران کشور گفت: مردم سیستان و بلوچستان باید به استاندار خودشان کمک کنند تا کارهای عمرانی در دست اقدام به خوبی پیش برود.
دبیر مجمع استانداران ادوار نیز در این نشست گفت: این مجمع یک تشکل صنفی خصوصی و غیر انتفاعی است که عمدتا کارهای فکری، پژوهشی و مشورتی در مسائل مختلف کشور و تشکیلات عمومی را برعهده دارد.
حسین طاهری اظهار داشت: کارهای مقدماتی مجمع استانداران ادوار کشور در سال 83 فراهم و در سال 84 به تصویب رسیده است.
وی تصریح کرد: تاکنون 220 استاندار سابق و فعلی در کشور در این مجمع عضو شده‌ و آمادگی خود را برای فعالیت در آن اعلام کرده ‎اند.
وی بهره ‌گیری از تجربیات استانداران سابق را از مهمترین اهداف تشکیل این مجمع دانست و افزود: تلاش شده تا با تشکیل این مجمع تجربیات بیش از 35 سال استانداران سابق در اختیار استانداران کنونی و جدید قرار داده شود تا بر اساس آن بستر لازم برای برنامه‌ ریزی‌های دقیق و رشد و توسعه استان‌ها فراهم شود.
وی ساختار مجمع استانداران را شامل هیات رئیسه به عنوان اتاق فکر و 6 کمیسیون مشابه کمیسیون های دولت و کمیته های استانی متشکل از استانداران از اول انقلاب تا کنون را در هر استان عنوان کرد.
دبیر مجمع استانداران ادوار گفت: امید می‎ رود با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و استانی این مجمع، شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در مناطق مختلف کشور باشیم.
طاهری اظهار داشت: کمیسیون‌های استانی یکی از مهمترین ارکان این مجمع متشکل از استانداران هر استان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است.
به گزارش ایرنا در این نشست 10 نفر از استانداران ادوار مختلف سیستان و بلوچستان از جمله محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی حضور داشتند.
بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 10 نفر از استانداران دوره های مختلف این استان در سفر به زاهدان بعد از حضور در مراسم غبارروبی گلزار شهدای زاهدان از طرح های راه آهن، گاز و باند دوم فرودگاه زاهدان و مناطق حاشیه ای این شهر بازدید کردند.
شرکت در نشست مطبوعاتی و بازدید از هفتمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان نیز از برنامه های روز جمعه این استانداران در سفر به سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1571675

وبگردی