آفتاب

حوزه‌های علمیه دچار توهم در شناخت مسائل نشود

حوزه‌های علمیه دچار توهم در شناخت مسائل نشود

آیت الله حسینی بوشهری در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل مدرسه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، جزییات برگزاری این اجلاسیه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سید هاشم حسینی بوشهری گفت: در این اجلاسیه، ابعاد مختلف حوزه انقلابی و همچنین مسائل روز در کمیسیون‌های چهارگانه و در سخنرانی‌ها تبیین می‌شود.

او با تشکر از حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، علما و فضلا در این اجلاسیه، افزود: از حضور رییس دفتر رهبر انقلاب که در اجلاسیه‌ها حضور می‌یابند و ابلاغ‌گر سلام رهبر معظم انقلاب هستند، تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که حوزه باید خودش، جایگاهش و تاثیرگذاریش را بشناسد، گفت: رهبر انقلاب نقش بی‌بدیل حوزه‌های علمیه را مطرح و جایگاه مراجع و اساتید و فضلا را تبیین کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت باید نسبت به خودش نیز آسیب‌شناسی کند، گفت: حوزه باید تحولات داخل و بیرونی را رصد و آسیب‌شناسی کند. حوزه در مسائل فرهنگی و تبلیغی مرزبان است و از مرزبان انتظار ترک مرز وجود ندارد.

وی با تبیین آسیب‌های عرصه فضای مجازی، بر لزوم رفع آسیب‌های این عرصه و مقابله هوشمندانه با این آسیب‌ها تاکید کرد.

آیت الله بوشهری حوزه انقلابی را پایبند به آرمان‌های امام، انقلاب و منویات رهبر انقلاب و همراه و همگام با مراجع تقلید، کارآمد، استکبارستیز، پویا و فعال، آینده‌نگر و دارای نقشه راه توصیف کردند.

دبیر دهمین اجلاس جامعه مدرسین افزود: حوزه باید در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسائل را بشناسد و دچار توهم در شناخت مسائل نشود و به هنگام از خود عکس‌العمل نشان دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در مسائل مهم لا و نعم داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مراجع و علما عمدتا همراه و همگام بوده‌اند و مسئولیت سترگ حفظ انقلاب را با راهنمایی‌ها و ارشادات‌شان حفظ کرده‌اند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: حوزه‌های علمیه و روحانیت پاسدار انقلاب اسلامی هستند و خوشبختانه رسالت خود را انجام داده‌اند و البته همچنان باید با هوشیاری توطئه دشمنان را رصد و وظیفه خود را انجام دهند.

کد N1571489

وبگردی