آفتاب
در همایش مدیران کانون مدارس اسلامی عنوان شد؛

مدارس اسلامی کاسب نیستند/ توجه به تربیت همپای آموزش

مدارس اسلامی کاسب نیستند/ توجه به تربیت همپای آموزش

دبیرکل کانون مدارس اسلامی گفت: مدارس اسلامی کاسب نیستند و در این مدارس به تربیت همپای آموزش توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود فرشیدی، دبیرکل کانون مدارس اسلامی در همایش مدیران کانون مدارس اسلامی که در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاری است، گفت: چیستی مدرسه اسلامی گامی در راستای طراحی مدرسه طراز در نظام اسلامی است.

وی افزود: مدرسه اسلامی بستر ساز و زمینه ساز اجرای سند تحول بنیادین است. سند تحول، سالهاست تصویب شده است اما نگرانی وجود دارد که  مسکوت بماند یا سلیقه ای با آن برخورد شود یا تحریف شود.

متاسفانه شاهدیم برخی ها از بازنگری آن خبر می دهند، نمی گوییم وحی نازل است اما به دلیل اینکه مقام معظم رهبری هم آن را تایید کرده اند باید اجرا شود.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی تصریح کرد: شاخص های کلی مدرسه اسلامی حاکمیت نظام تربیتی اسلام است.

وی ادامه داد: ساحت های مختلف تربیتی در سند تحول نیز آمده است تا یک انسان چند ساحتی تربیت کنیم و انسان تنها تک بعدی نباشد.

وی تاکید کرد: مدرسه اسلامی، مدرسه ای  است که تلاش می کند تا  نظام تربیتی اسلام را حاکم کند.

وی یاد آور شد: مدارس  به  تدریس فیزیک، شیمی و ریاضی نظارت دارند و اگر معلمی فیزیک به مدرسه نیاید، دانش آموزان افت تحصیلی خواهند کرد .مدارس اسلامی نیز سیستمی طراحی کرده اند اگر نماز و ارزش های انقلاب کمرنگ شود حساسیت نشان دهند و این مسایل را نه تنها با سخنرانی بلکه به صورت عملی تقویت کنند.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی بیان کرد: شاخص برجسته مدارس اسلامی این است تا تربیت اسلامی همپای آموزش باشد.

فرشیدی تاکید کرد:  این مدارس تجاری نیستند.دغدغه تربیت نسل آینده را دارند، فضای مدارس کاملا معنویی است و  این مدارس کاسب نیستند.

وی بیان کرد: شاخصه دیگر این مدارس انقلابی و متعهد بودن به نظام اسلامی است.

وی گفت: دغدغه مشترک ما فرهنگ اسلام و سرنوشت جوانان و نوجوانان و نسل آینده است.

وی با بیان اینکه تربیت را از همه چیز مهم تر می دانیم افزود: معلم در آموزش و پرورش اهمیت بسیار بالایی دارد.

دبیرکل کانون مدارس اسلامی تصریح کرد: بستر برای معلم و فضای حاکم در مدرسه باید اسلامی باشد تا صحبت های معلم موثر شود، این نگاه  الگوی مدرسه اسلامی  است.
 
فرشیدی بیان کرد: مدرسه اسلامی یک سنگر در برابر هجوم فرهنگی غرب است. حیازدایی یکی از برنامه های نفوذ فرهنگی غرب است که ما باید از کودکی با حیا تربیت کنیم.

وی بیان کرد: همه در جریان مشکلات آموزش و پرورش هستیم که به تنهایی وزارت آموزش و پرورش  از عهده حل مشکلات و برآوردن اهداف متعالی تعلیم و تربیت برنمی آید.

کد N1571399

وبگردی