آفتاب

بدقولی برخی خریداران هندی محصولات پتروشیمی ایران

بدقولی برخی خریداران هندی محصولات پتروشیمی ایران

به‌رغم گشایش‌های اقتصادی مثبت حاصل شده پس از برجام، مشکلات شرکت‌های صادرکننده پتروشیمی با خریداران هندی کماکان حل نشده و این شرکت‌ها با ...

گروه بنگاه‌ها:به‌رغم گشایش‌های اقتصادی مثبت حاصل شده پس از برجام، مشکلات شرکت‌های صادرکننده پتروشیمی با خریداران هندی کماکان حل نشده و این شرکت‌ها با معضلات بسیاری دست به گریبان هستند.

 

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی خارک، رفع نشدن کامل موانع باقی مانده از دوران تحریم، مانند عدم امکان گشایش اعتبار اسنادی، عدم دریافت و استفاده از ضمانت‌نامه‌های بانکی، عدم انتقال راحت و سریع ارز از کشورهای خارجی، صادرکنندگان را مجبور به استفاده از روش‌هایی با ریسک بالا کرده است. براساس این گزارش، در این میان برخی از طرف‌های خارجی نیز با آگاهی از این شیوه‌های نه چندان متعارف و پرخطر، از وضعیت موجود سوء‌استفاده و از انجام تعهدات خود شانه خالی کرده و عمدتا از پرداخت مبلغ محصولات خریداری شده خودداری می‌کنند. تعداد قابل توجهی از شرکت‌های پتروشیمی از جمله شرکت پتروشیمی خارک مشکلات عمده‌اي را با شرکت‌های هندی در دریافت مبالغ محصولات فروخته شده دارند و به‌رغم پیگیری‌های حقوقی و سیاسی که با توسل به نهادهای حاکمیتی مربوطه از جمله وزارت امور خارجه و سفارت و کنسولگری ایران در هندوستان صورت گرفته و با وجود همکاری موثر این نهادها، کماکان نتیجه چندان مثبت و موثری در وصول مطالبات به دست نیامده است. این شرکت‌ها از جمله شرکت پتروشیمی خارک خواستار فشار بیشتر مسوولان ارشد کشور به طرف‌های هندی برای رفع این قبیل مشکلات هستند.

کد N1571160

وبگردی