آفتاب
خبر

توسعه میزهای کشوری با هدف تنوع بازارهای صادراتی

توسعه میزهای کشوری با هدف تنوع بازارهای صادراتی

پس از نخستین جلسه با روسای اتحادیه‌های صادراتی در مورد تشکیل میزهای کالایی، این بار نوبت به روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی بود تا در دیدار ...

دنیای اقتصاد:پس از نخستین جلسه با روسای اتحادیه‌های صادراتی در مورد تشکیل میزهای کالایی، این بار نوبت به روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی بود تا در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد تشکیل‌ میزهای کشوری بحث و تبادل‌نظر کنند. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در این جلسه که با حضور علاء میرمحمدصادقی، رئیس اتاق مشترک ایران و کانادا و یحیی‌آل‌اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق برگزار شد، گفت: برای توسعه تجارت خارجی کشور تشکیل و تقویت میزهای کشوری و میزهای کالایی ضروری است و بخش‌خصوصی در تشکیل این میزها نقش کلیدی ایفا می‌کند.

خسروتاج درباره میزهای کالایی اظهار کرد: این میزها با محوریت تنوع بخشی به محصولات صادراتی فعالیت می‌کنند و از جمله اهداف آن تقویت قدرت رقابت کالاهای ایرانی در کشورهای هدف است. وی گفت: افزایش ارزش افزوده کالای صادراتی، استفاده از نوآوری در ارائه خدمات و تولید کالا، بهره‌برداری از اقتصاد دانش‌بنیان برای بهبود کیفیت کالاها و... از جمله مواردی است که در کارکرد میزهای کالایی باید به آنها توجه کرد. خسروتاج با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان توسعه تجارت گسترش بازارهای هدف است، اضافه کرد: میز کشوری با هدف توسعه بازارهای هدف صادراتی ایجاد خواهد شد و درصددیم اقداماتی انجام دهیم که صادرات به بازارهای اندک محدود نشود، ضمن اینکه این میزها به فعالان اقتصادی این فرصت را می‌دهد که با شناسایی و کسب اطلاع از ظرفیت و نیازمندی‌های سایر کشورها، بازارهای هدف محصولات خود را توسعه دهند.

کد N1571152

وبگردی