آفتاب
رئیس بنیاد وقف شیعی درعراق:

تکفیری ها با شعار الله اکبر سر انسان های بیگناه را از تن جدا می کنند

تکفیری ها با شعار الله اکبر سر انسان های بیگناه را از تن جدا می کنند

قم- ایرنا- رئیس بنیاد وقف شیعی در عراق گفت: متاسفانه امروز تکفیری ها و انسان های افراطی با تکبیر و شعار الله اکبر سر انسان های بی گناه را از تن جدا و قبور مقدس ائمه اطهار(ع) را تخریب می کنند و این چالش مهمی فراروی امت اسلام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علاء الموسوی شامگاه چهارشنبه در دومین کنفرانس بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: باید برای جهانیان توضیح دهیم که اسلام در برگیرنده همه مسائل ریز و درشت حقوق بشر است و اقدمات افراطی مورد تایید اسلام نیست.
وی ادامه داد: امروز در عرصه ای حقوق انسان و حقوق بشر توسط تکفیری ها خدشه دار و اسلام تحریف می شود، در عرصه دیگر مفاهیم اسلام از سوی رزمندگان عراقی محترم شمرده شده و دستورات دین را اجرا می کنند.
الموسوی خاطرنشان کرد: در عرصه جنگ عراق با داعش که به مردم، خاک و مساجد ما تجاوز کرده، ارتش و بسیح مردمی درگیر هستند و آیت الله سیستانی رهنمودهای مهمی در مورد جنگ، اسراء و پاکسازی مناطق داده اند.
وی بیان داشت: امروز رزمندگان ما در حال آزادسازی سرزمین های عراق از دست داعش هستند و اسلام احکام زیادی در مورد جنگ دارد که نیروهای عراقی این احکام را رعایت می کنند.
دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی با حضور اندیشمندانی از داخل و20 کشور جهان عصر امروز در شهر مقدس قم آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
7401/ 6133/ خبرنگار - بهمن اطمینان *شبس*1613*انتشاردهنده:عبدالله غفاری
کد N1570967

وبگردی