آفتاب
جانشین بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و تعامل دستگاه های اجرایی است

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و تعامل دستگاه های اجرایی است

دزفول - ایرنا - جانشین بازرسی ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: مبارزه با مواد مخدر و کاهش تقاضای آن در جامعه نیازمند کار فرهنگی بیشتر و تعامل همه جانبه دستگاههای اجرایی است.

به گزارش ایرنا احمد ربیع زاده روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اندیمشک افزود: اعتیاد سومین بحران جهانی است که برای ریشه کنی آن باید برنامه ریزی اصولی انجام شود.
وی اظهار کرد:بین پنج آسیب در سطح کشور ، مواد مخدر و اعتیاد اولین آسیب اجتماعی در کشور است که باید برای آن راهکارهای اساسی مورد استفاده قرار گیرد.
وی بیان کرد: در نشست های شورای مبارزه با مواد مخدر باید امکانات ، نیازها و کمبودها بررسی شود تا این شرایط برای مبارزه جدی فراهم شود.
ربیع زاده گفت:موضوع مواد مخدر یک جنگ نرم برنامه ریزی شده از سوی دشمنان است که برای آن برنامه ریزی کرده است.
وی بیان کرد:اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر باید آسیب های این حوزه را به خوبی شناسایی کرده و راهکارهای اصولی برای دستیابی به نتیجه مطلوب را اجرا کنند.
فرماندار اندیمشک هم با تشریح جایگاه این شهرستان گفت: عبور جاده ترانزیتی و حلقه اتصال سه استان، موجب افزایش آسیب ها در این شهرستان شده است.
پیمان جهانگیری افزود:علیرغم کاستی ها و کمبود امکانات ، در شهرستان اندیمشک تلاش های خوبی برای مبارزه با مواد مخدر انجام گرفته است.
وی تاکید کرد:بسترسازی مناسب و افزایش امکانات موجود در روند مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده در اندیمشک اثرگذار بوده است.
صادق جعفری چگنی دادستان اندیمشک نیز گفت:با تلاش انجام شده جرائم مواد مخدر در این شهرستان 30 درصد کاهش یافته که این موفقیت نتیجه تلاش مسئولان در پاکسازی و از بین بردن پاتوق مواد مخدر در این شهرستان بوده است.
سرهنگ اکبر کروندی فرمانده انتظامی اندیمشک هم گفت:در سالجاری با تلاش شورای تامین و پلیس مبارزه با موادمخدر حدود 260 کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی از محورهای مواصلاتی اندیمشک کشف و ضبط شده است.
وی افزود:این اقدام ها موجب کاهش چشمگیر جرائم در سطح شهرستان شده است.
فرحناز بیروم وند رییس اداره بهزیستی اندیمشک هم گفت:6 مرکز ترک اعتیاد در شهرستان اندیمشک فعال هستند که بیش از یک هزار نفر پذیرش شده دارند.
وی گفت:در سال 95 پنج درصد اعتبارات شهرستان به وام خوداشتغالی بهبودیافتگان تخصیص داده شده است.
7281/6068/1772
خبرنگار:زهرا دهقان- انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1570951

وبگردی