آفتاب
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح :

اقدامات آتش افروزانه آمریکا، جهان را با مشکلات جدی مواجه می کند

اقدامات آتش افروزانه آمریکا، جهان را با مشکلات جدی مواجه می کند

قم- ایرنا- معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اقدامات بی منطق آمریکا در حمایت از رژیم جعلی اسرائیل علت اصلی به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای عاری شدن منطقه غرب آسیا از سلاح های کشتارجمعی و تسلیحات بوده واین اقدامات آتش افروزانه آمریکا جهان را با مشکلات جدی مواجه می

به گزارش ایرنا، سردار نصرالله کلانتری عصر چهارشنبه در دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی در قم افزود: جمهوری اسلامی ایران دنبال جهانی آری از خشونت و افراطی گری و اساس احترام متقابل بر اساس تساوی ملل می باشد.
وی ادامه داد: جامعه جهانی باید تلاش های اساسی خود را در جهت حذف علت اصلی ترویج تسلیحات و زرادخانه های هسته ای و مهار کشورهای قدرتمند در استفاده این سلاح ها و ممانعت از استفاده قدرت هایی مانند امریکا از زور علیه کشورها را در دستور کار جدی خود قرار دهد.
کلانتری گفت:در شرایط کنونی سلاح های غیرمتعارف خصوصا تسلیحات اتمی تهدید جدی یرای صلح جهانی است و اصرار برخی کشورها در حفظ زرادخانه های خود برخلاف قوانین بین المللی نیز تهدیدی برای انسان ها و زمین است، بسیاری از این زرادخانه ها و تسلیحات موجود، قدرت نابودی این کره خاکی را دارد.
عضو کمیته ملی ستاد حقوق بشردوستانه بیان داشت: تلاش برای حذف زرادخانه های هسته ای و سلاح های کشتارجمعی توسط برخی قدرت ها علمی نشده است و آمریکا وقیحانه این حق را برای خود محفوظ می دارد که از این سلاح ها علیه کشورهای دیگر استفاده کند و از انهدام زرادخانه های هسته ای خود طفره رفته و حتی تاریح نهایی انهدام آنها در سال 2012 را نقض کرد.
کلانتری ادامه داد: باید به اجرای تعهدات بین المللی در زمینه تسهیلات نامتعارف از سوی همه کشورها بویژه غربی ها توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: ترویج و تشویق حقوق بشردوستانه در نیروهای مسلح کشورهای جهان از اهمیت بالای برخوردار است ونیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با همکاری نهادهای بین الملی فعال در زمینه آموزش حقوق بشردوستانه بین نظامیان در سطح منطقه و فرامنطقه ای اقدام کند.
وی گفت: با توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر منع تولید و استفاده از سلاح های کشتارجمعی، نیروهای مسلح حمایت خود را کنوانسیون های بین المللی مقابله این سلاح ها را اعلام می دارد.
کلانتری خاطرنشان کرد: ما هر چند نگرانی هایی در مورد اجرای تبعیض آمیز معاهدات بین الملی داریم ولی در زمینه حقوق بشر دوستانه بین المللی گام های مهمی برمی داریم.
وی ادامه داد: ایران با وجود نقض حقوق بشرتوسط صدام در جنگ تحمیلی به مشکلاتی مانند 42 هزار کیلومتر مربع مناطق آلوده به مین روبرو بوده که این امر مشکلات زیادی را برای ساکنان این مناطق ایجاد کرده و وزارت دفاع با همت و نگرش بشردوستانه و الهام از کلام های خداوند متعال، پاکسازی بشردوستانه مناطق آلوده را در دستور کار خود قرار داده وعلاوه بر امن این محیط ها برای ساکنین، تجریه های گرانبهایی را به دست آورد.
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: فضاهای باقی مانده از مین که بیشتر در مناطق صعب العبور است به زودی پاکسازی خواهد شد، اقدام نیروهای مسلح در پاکسازی مناطق آلوده به مین و مهمات عمل نکرده، نمونه ای از فعالیت های بشردوستانه جمهوری اسلامی است که می تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد.
کلانتری خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در اقدامی بشردوستانه اقدام به تشکیل کمیته ای با کشور عراق در حوزه مین زدایی کرده و مرکز مین زدایی کشورهای اسلامی نیز شکل گرفته و تشویق و نظارت بر این مباحث توسط بسیاری از نهادها انجام می شود و نیروهای مسلح آمادگی خود را در جهت ترغیب و تشویق حقوق بشردوستانه در میان نظامیان کشورها و با همکاری نهادهای ذی ربط اعلام می کند.
دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی با حضور اندیشمندانی از داخل و20 کشور جهان امروز چهارشنبه در شهر مقدس قم آغاز شد و تا عصرفردا ادامه دارد.
7401/ 6133/ 1200 خبرنگار: بهمن اطمینان * انتشاردهند: علی شریفی
کد N1570864

وبگردی