آفتاب

فراکسیون زنان مجلس از نماینده زنجان تقدیر کرد

فراکسیون زنان مجلس از نماینده زنجان تقدیر کرد

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیر از نماینده مردم زنجان به دلیل راه‌اندازی نخستین دفتر خدمات مردمی ویژه بانوان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فراکسیون زنان مجلس امروز در نشستی از علی وقفچی تقدیر و قدردانی کرد. 

تقدیر صورت گرفته از نماینده مردم زنجان و طارم به‌دلیل تشکیل نخستین دفتر ارتباط مردمی نمایندگان مجلس ویژه بانوان در حوزه انتخابیه خود انجام شد و در ادامه 

پروانه سلحشوری در این نشست ضمن تاکید بر لزوم یاری همه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات حوزه زنان با استفاده از تجارب جهانی، اعلام کرد: نیاز به این حمایت در  همه عرصه‌ها وجود دارد. باتوجه به این‌که مجلس ایران به میزان اندکی از حضور زنان برخوردار است و در حالی که تنها ۶ درصد از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در دوره دهم در اختیار زنان نماینده است، کشورمان در آمار جهانی در جایگاه نازلی قرار دارد، نیاز به حمایت و همکاری مردان نماینده برای حل مشکلات زنان بیش از پیش احساس می‌شود. چرا که در غیر این صورت آن‌ها نخواهند توانست طرح‌ها و خواسته‌های خود را به تصویب برسانند.

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم خاطرنشان کرد: آقای وقف‌چی با استفاده از کارکنان و کارشناسان زن، ۳ روز در هفته صرفاً به مشکلات زنان رسیدگی می‌کند.

او گفت: همیشه هر تفکیکی به معنای «تفکیک جنسیتی» نیست و گاهی بانوان خود برای راحتی و داشتن آسایش بیشتر خواستار این مسئله هستندغ بنابر این اقدام آقای وقفچی برای رسیدگی دقیق‌تر به مسائل زنان حوزه انتخابیه‌شان قابل تقدیر است.

علی وقفچی نیز در ادامه اعلام کرد: توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زمانی در جامعه اتفاق می‌افتد که زنان نیز همچون مردان در پست‌های مختلف شغلی و  مدیریتی فعال باشند.

نماینده مردم زنجان در مجلس دهم یادآور شد: اینکه زنان توانایی انجام برخی از کارها را ندارند، بهانه‌ای بیش نیست؛ بنابر این زنان باید با در نظر گرفتن شان و منزلت‌شان در فعل و انفعالات اجتماعی دخیل باشند.

او ادامه داد: امروز در دنیا نیروی انسانی سرمایه اصلی محسوب می‌شود، نه نفت و گاز. با این تعریف از سرمایه، درصورتی که از زنان به‌عنوان نیمی از نیروی ارزشمند انسانی استفاده کاربردی نشود، به یقین توفیق نخواهیم یافت.

نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی همچنین در توضیح وضعیت فعالیت دفتر ارتباط با مردمی خود در حوزه انتخابیه، اعلام کرد: این کار با هدف افزایش استقلال و خودباوری در زنان و ایجاد حس امنیت و آرامش در آن‌ها صورت گرفته است.

وقف‌چی در پایان تصریح کرد: هدف از احداث دفاتر دیگری را برای ارتباط با مردم داریم و برای چگونگی اداره آن که به صورت تفکیک شده با مشترک افتتاح می‌شود، از کارکنان و بانوان نظرسنجی خواهیم کرد. 

به گزارش ایلنا، در پایان این نشست که با حضور پراونه سلحشوری رییس فراکسیون زنان، طیبه سیاووشی نایب رییس این فراکسیون و همچنین برخی دیگر از اعضای این فراکسیون ازجمله سهیلا جلودارزاده، فاطمه سعیدی، فاطمه ذوالقدر و ناهید تاج‌الدین برگزار شد، فراکسیون زنان با تقدیم لوح تقدیر از اقدامات نماینده زنجان در راستای حمایت از زنان تقدیر و تشکر کرد و این درحالی است که قرار است چنین اقداماتی ازسوی فراکسیون زنان ادامه یابد.

کد N1570837

وبگردی