آفتاب
به دلیل عدم پرداخت حقوق؛

کارگران ارگ بم دست از کار کشیدند

کارگران ارگ بم دست از کار کشیدند

مدیرپایگاه میراث جهانی ارگ بم گفت: کارگران ارگ بم که ۴ ماه حقوق آنها به تعویق افتاده بود، از سه روز پیش دست از کار کشیدند.

افشین ابراهیمی به خبرنگار مهر گفت: ۱۲۲ کارگر در مجموعه ارگ بم مشغول به کار هستند که به دلیل عدم پراخت حقوق ۴ ماه، آنها از سه روز پیش کارهای مربوط به مرمت ارگ بم را متوقف کرده اند.

وی در ادامه گفت: ما ده تا ۱۵ کارشناس داریم که آنها حقوقشان را دریافت کرده اند اما هنوز حقوق کارگران داده نشده است با این وجود با کارگران صحبت کرده ایم که از فردا مشغول به کار شوند.

ابراهیمی در پاسخ به اینکه وقتی حقوق آنها پرداخت نشده چطور می توان از آنها انتظار برگشت داشت گفت: ما این موضوع را به تهران منتقل کرده ایم تا مشکلشان هر چه زودتر حل شود.

مدیر پژوهشی ارگ بم بیان کرد: اعتبارات ارگ بم و حقوق کارگران از محل اعتبارات ملی پرداخت می شود پس باید حقوق کارگران به موقع و به اندازه باشد که کمتر شاهد چنین اعتراض هایی باشیم.

وی گفت: من ۸ سال است که در ارگ بم کار می کنم و اعتراض کارگران به دیرکرد حقوق برای دومین و یا سومین بار انجام شده است. اما این دیرکرد فقط مختص به ارگ بم نیست. در خیلی ازجاهای دیگر هم می توان دیرکرد حقوق را مشاهده کرد.

کد N1570816

وبگردی