آفتاب

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: ندای تفرقه فرد یا افراد، موضع رسمی نظام نیست

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: ندای تفرقه فرد یا افراد، موضع رسمی نظام نیست

گرگان - ایرنا - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: سیاست ‎ها و موضع رسمی نظام را باید از زبان رهبری شنید و اگر فردی (مسوول) در گوشه ‎ای از کشور ندایی تفرقه آمیز سر ‎داد، موضع نظام محسوب نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'سیدرضا تقوی' روز چهارشنبه در کنگره شهدای اهل سنت استان گلستان در شهرستان مرزی آق قلا افزود: راه ما راه وحدت است همانطور که انقلاب اسلامی با وحدت و یکپارچگی به پیروزی رسید و اگر فرد یا افرادی در گوشه و کنار کشور حرف‎ های تفرقه ‎انگیز می ‎زنند؛ این خارج از مسیر و خط ولایت و نظام است.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باید روی پای خود بایستد و پشت ‎سر مقام معظم رهبری حرکت کند.
وی اضافه کرد: امام (ره) صورت استکبار را به خاک مالید و اکنون پرچم انقلاب اسلامی به دست فرزند خلف و شایسته ایشان و بر شانه غیرت مردم برافراشته است؛ این موج بیداری به آن طرف مرزها نیز رسیده است.
تقوی همچنین به خط مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: دنیا دیگر نمی ‎تواند برای سوریه تصمیم بگیرد؛ ما از مظلومان جهان اعم از شیعه و سنی و حتی غیرمسلمان حمایت می ‎کنیم؛ هر جایی انسانی بخواهد با معیار انسانی زندگی کند از او حمایت می‎ کنیم.
وی بیان داشت: استکبار می‎ خواست خط مقاومت را در سوریه بشکند اما با هدایت مقام معظم رهبری و جان فشانی مدافعان حرم نقشه دشمن به سرانجام نرسید.
وی همچنین گفت: وهابیت و تکفیری عامل تفرقه هستند، آنها در صدد جدایی بین مسلمانان هستند و همه باید نسبت به این مساله هوشیار، آگاه و بیدار باشیم.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف در گلستان، اظهار داشت: این استان نمونه‎ ای از وحدت شیعه و سنی است بطوریکه این اتحاد برای دیگر کشورها هم می تواند یک نماد باشد.
تقوی گفت: همه بدانند اگر فرد یا افرادی در گوشه و کنار کشور حرف‎ های تفرقه ‎انگیز می ‎زنند؛ این خارج از مسیر ولایت و خط نظام است.
وی همچنین از آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به سبب آنچه که تلاش در جهت تقویت وحدت مردم استان بر اساس منویات مقام معظم رهبری نامید؛ تقدیر و تشکر کرد.
تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان گفت: برگزاری یادواره ها همچون یادواره شهدای اهل سنت که امروز برگزار شد، در راستای ترویج فرهنگ‎ ایثار و شهادت بوده و مسئولیت همه ما نیز پاسداری از آرمان شهیدان است.
به گزارش ایرنا از مجموع حدود چهار هزار شهید استان گلستان افزون بر 500 شهید اهل سنت هستند.
3014/6203
* خبرنگار: مجید میهن دوست انتشاردهنده: مهدی کرمانی
کد N1570693

وبگردی