آفتاب

میزان طلاق در مازندران کاهش یافت

میزان طلاق در مازندران کاهش یافت

نوشهر - ایرنا - مدیر کل ثبت و احوال استان مازندران از کاهش 1.4 درصدی طلاق در استان خبر داد و گفت : در هشت ماهه اول امسال 5 هزار و 123 مورد طلاق در مازندران به ثبت رسیده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی رجبی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی مازندران با موضوع کنترل و کاهش طلاق افزود : این رقم در هشت ماهه اول سال گذشته 5 هزار و 195 مورد بوده است.
استان مازندران 3 میلیون و 221 هزار و 680 نفر جمعیت دارد.
وی در این جلسه که در شهرستان نور برگزار شد ، تصریح کرد: میانگین نرخ طلاق در استان مازندران 2.4 در هزار است و این درحالی است که میانگین نرخ طلاق کشور 2.1 درهزار نفر جمعیت است.
مدیر کل ثبت و احوال مازندران خاطر نشان کرد: طلاق های هشت ماه امسال 14 درصد مربوط به زوج های زیر یکسال ازدواج ، 42 درصد زیر 5 سال ازدواج ، 11 درصد نیز بالای 20 سال و مابقی بین 5 تا 20 سال بوده است.
رجبی همچنین گفت : از این تعداد طلاق 3 درصد افراد بی سواد 73 درصد افراد دیپلم و زیر دیپلم 20 درصد افراد فوق دیپلم و لیسانس و مابقی نیز دکتر و فوق دکترا شامل می شود.
وی با بیان اینکه 77 درصد از خانم های طلاق گرفته خانه دار هستند گفت : در بین مردان طلاق بیشترین فراوانی با 64 درصد مربوط به شاغلین آزاد هستند و بقیه بیکار و یا کارمند بودند.
فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه از تشکیل 41 تیم ویژه در مسجد و محلات شهری و روستایی شهرستان برای کنترل و کاهش طلاق خبر داد.
هادی خنجری گفت : این تیم ها شامل یک روحانی، مسئول بسیج، مدیر مدرسه، عضو شورا و کارشناس اجتماعی و حقوقی است.
وی خاطر نشان کرد: برای افزایش بازدهی ، افراد آموزش ویژه برای این تیم ها در نظر گرفته شده است.
فرماندار نور با اشاره به آمار طلاق در هشت ماهه امسال شهرستان افزود: در این مدت 156 مورد طلاق ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.
به گفته وی ، در هشت ماهه سال گذشته 132 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسید.
وی ادامه داد: آمار ثبت شده طلاق افراد غیربومی شهرستان آمار بالایی است به نحوی که از 70 مورد ثبت شده در یک دفتر 38 مورد غیر بومی است.
خنجری با اشاره به نقش آموزش و مشاوره در کاهش و کنترل طلاق خواستار افزایش بیش از پیش آموزش در قبل ، بعد و حین ازدواج با بکارگیری تمامی ظرفیت های شهرستان شد.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/1295/1899
کد N1570558

وبگردی