آفتاب
خبر

‎بسترسازي مناسب براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي

‎بسترسازي مناسب براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي

در حاشیه بیستمین همایش گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری‌های مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG20)، علی سعیدی، معاون سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره ...

دنیای اقتصاد:در حاشیه بیستمین همایش گروه شرکت‌های سپرده‌گذاری‌های مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG20)، علی سعیدی، معاون سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به نقش مهم این گروه گفت: ACG تشکل منطقه‌ای نهادهای سپرده‌گذار با تسویه وجوه است و هدف اصلی آن به اشتراک گذاشتن تجارب، دانش و راه‌حل‌ها بین کشورهای عضو خواهد بود.

وی ادامه داد: ایران نیز به‌‌رغم عمر کوتاه عضویت در ACG، توانسته به‌عنوان عضوي فعال در این نهاد شناخته شود که در نهايت میزبانی این سری از نشست‌های سالانه را به دست آورد.وی در ادامه تشریح کرد: انتقال دانش یکی از مهم‌ترین اهداف کشور است. در راستای همین موضوع نیز باید اقدامات مناسبی در توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در دو بعد مهم جذب سرمایه و همچنين زيربنايي کردن امور انجام شود.به گفته سعیدی این اقدامات شامل معامله، تسویه پایاپای و ارائه خدمات كاستودين (متولی دارایی) است.

سعیدی ادامه داد: ضروری است تلاش‌هایی در گسترش خدمات تسویه و پایاپای صورت گيرد تا فضا برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی بیش از پیش آماده شود.در غیر این صورت با نبود بسترسازی مناسب امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی وجود نخواهد داشت.وی ادامه داد: این ماموریت مهم منجر شده تا «سمات» خدمات پس از معاملات را با استانداردهای روز دنیا تطبیق دهد. در راستای همین امر نیز انتظار می‌رود در همایش مزبور با حضور کشورهای مطرح از جمله ژاپن، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، چین و هند به این مهم دست یابد.سعیدی حجم بالاي سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای یادشده را تجارب مهمی دانست و گفت: با برگزاری این همایش می‌توان از تجارب موفق این کشورها به نحو مطلوب استفاده کرد تا زمینه برای ورود هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی به ایران و به ویژه بازار سرمایه آماده شود.

کد N1570024

وبگردی