آفتاب

یک فعال سیاسی: برجام صحنه بازنمایی بدعهدی تاریخی آمریکا در حق ملت ایران است

یک فعال سیاسی: برجام صحنه بازنمایی بدعهدی تاریخی آمریکا در حق ملت ایران است

یزد - ایرنا - وزیر ارشاد دولت دهم در خصوص تداوم تمدید 10 ساله تحریم ایران از سوی آمریکا گفت: برجام صحنه ای برای بازنمایی بدعهدی تاریخی دولت آمریکا در حق ملت ایران است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی سه شنبه شب در گردهمایی با عنوان 'دانشجوی انقلابی' در دانشگاه پیام نور یزد اظهار کرد: از ابتدای ورود آمریکایی‌ها به ایران تا کنون هرچه از آنها دیده شد جز خباثت نبوده حتی در برجام با وجود تعهد ایران و عمل به تعهدات و مهلت رهبری برای مذاکرات بازهم از سوی آمریکایی ها شاهد نقض عهد بودیم.
وی ادامه داد: امروز از رئیس جمهوری تا دیگر مسئولان کشور همه بر نقض عهد آمریکا با تمدید تحریم‌های 10 ساله در موضوع نقض برجام اتفاق نظر وجود دارد.
حسینی در خصوص برخورداری دانشجویان از روحیه انقلابی گفت: در پیش از انقلاب بعضی افراد در رکاب امام بوده و سابقه‌ زیادی داشتند ولی پس از انقلاب ریزش کردند با این حال باتوجه به رشد روحیه انقلاب در جوانان، رویش انقلاب بیشتر از این ریزش بود.
وی ایمان، تعهد، اطلاع از تاریخ معاصر و مسائل روز، آگاهی به قرآن و پایبندی به اصول انقلاب را از ویژگی های دانشجوی انقلابی عنوان کرد.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همین امروز دانشجویان در برابر رئیس جمهوری با شجاعت و صراحت حرف خود را زدند .
وزیر ارشاد دولت دهم درباره اینکه چرا در دوران مسئولیت، مشکلات کشور را نگفته است اظهار کرد: من قبل از انقلاب، دوران دفاع مقدس، مجلس و وزارت، مشکلات و مفاسد را گفته ام و امروز هم اگر می‌خواستم مثل برخی نمایندگان که به هر صورت می‌خواهند نماینده باشند عمل کنم، شاید الان هم می‌توانستم فعالیت خود را ادامه دهم و در مسئولیت باشم ولی تلاش دارم براساس آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) عمل کنم.
حسینی تصریح کرد: دانشجوی انقلابی در عین حالی که مومن و متعهد و دارای اطلاعات روز جامعه و کشور است باید صدای رسا و مطالبه گر مقام معظم رهبری و مردم در مسائل مختلف باشد.
وی با تشریح جریانات حوادث روز دانشجو و شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران اظهار کرد: روز دانشجو نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است که در اوج خفقان، این قشر علیه استکبار اعتراض کردند.
حسینی اضافه کرد: در شرایطی که رژیم شاه خودش را مسلط می‌دانست و رعب و وحشت حاکم بود یک حرکت دانشجویی ایجاد و سه دانشجو به خاک و خون کشیده می‌شوند بنابر این پایه روز دانشجو حرکت علیه استکبار است
1968/ 6014/
شبد** خبرنگار: محمودرضا رحمانی** انتشاردهندگان: کاظم شاملو* اسماعیل جهانبخش
کد N1569943

وبگردی