آفتاب

یک فعال اصلاح طلب: جنبش دانشجویی در دفاع از استقلال مملکت مانند آب زلال در حرکت است

یک فعال اصلاح طلب: جنبش دانشجویی در دفاع از استقلال مملکت مانند آب زلال در حرکت است

اهواز – ایرنا – یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی در دانشگاهها زنده است گفت: اصل جنبش دانشجویی در دفاع از مردم، استقلال مملکت و مبارزه با دخالت خارجی مانند آب زلالی حرکت می کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی سه شنبه در همایش گرامیداشت روز دانشجو در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: جنبش دانشجویی مانند اگر این جنیش جریان نداشته باشد خمودی و رکود و خواب بر ملتها حاکم می شود.
حجت الاسلام رهامی ادامه داد: بعد از انقلاب این حرکت در اعتراض به برخی عملکردهای مسئولان و حرکت هایی که با موازین عدالت و با حقوق شهروندی در تعارض بود ادامه پیدا می کند.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در راس تمام این صحنه ها و هر جا که حرکت جدی به نفع ملت است تعداد زیادی از دانشجویان حضور دارند.
وی گفت: بعد از شروع جنگ تعداد زیادی از دانشجویان، وظیفه خود را در اجرای جنبش دانشجویی به مبارزه با رژیم صدام و محافظت از دستاوردهای انقلاب، دفاع از تمامیت ارضی و نوامیس ملت انجام دادند.
حجت الاسلام رهامی اضافه کرد: جنبش دانشجویی در دفاع و حمایت از اساس نظام و استقلال مملکت به خوبی و با تدبیر و هوشیاری، برخی مسائل را تفکیک می کند.
این فعال سیاسی گفت: حمایت از نظام، قانون اساسی و چهارچوب های قانونی و ارکان نظام به معنی چشم پوشی کردن و مهر صحت بر عملکرد مسئولان نیست.
وی بیان کرد: تعدادی از افراد در نهادها و مسئولان به صرف اینکه نظام ما یک نظام قانونی است فکر می کنند هر اعتراض و انتقادی به معنی مقابله با نظام و مسئولان است و همین اعتراض ها و سوء برداشت ها باعث آسیب های جدی در حرکت های دانشجویی شده است.
حجت الاسلام رهامی ادامه داد: باید ببینیم چه تعداد از دانشجویان به دلیل اعتراض به عملکرد مسئولان و افراد آسیب دیده اند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در چارچوب قانون اساسی از ارکان نظام حمایت می کنیم و دلیل آن شهدای زیادی است که تقدیم کرده ایم.
وی اظهار کرد: دفاع از اساس و استقلال کشور به معنای سکوت در خصوص عملکرد برخی از مسئولان نیست و هر کس در هر موقعیتی و پستی باید نسبت به جایگاه و اختیارات قانونی خود پاسخگو باشد.
حجت الاسلام رهامی گفت: پاسخ خواستن ازیک مقام، حق مسلم همه مردم و در راس آن دانشجو است و مسئولان مختلف در جایگاههای مختلف باید گوش شنوای خود را به اعتراضات دانشجویی باز کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: اگر در محیط های دانشگاهی و یا محیط های علمی انتظار داریم دانشجویان بخشی از وقت خود را برای مملکت و در راستای توسعه پایدار مملکت صرف کنند پس مراقبت ازعملکرد مسئولان، نقد صحیح و دلسوزانه و در چهارچوب قوانین و دیدن آینده حق مسلم همه مردم و به ویژه محیط های دانشگاهی است.
وی بیان کرد: به موازات توسعه علمی و حرکت به سمت فناوری های جدید به دلیل آزادی اندیشه و ورود افکار جدید از سوی سایر کشورها و جمع شدن عده ای از جوانان در یک مکان بزرگ، مسائل سیاسی، توجه به مسائل حکومتی و نقد حکومت به تدریج در دانشگاهها شکل گرفت.
روز 16 آذرماه و روز دانشجوبه یاد سه دانشجو هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
این آئین با حضور جمع زیادی از دانشجویان، استادان و مسئولان دانشگاه در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاری فرخ زاد** انتشار دهندگان: محسن بهاروند - اسماعیل جهانبخش
کد N1569918

وبگردی