آفتاب
منتخب نیا

دانشجویان با درایت و آگاهی برای انتخابات پیش رو در صحنه باشند

دانشجویان با درایت و آگاهی برای انتخابات پیش رو در صحنه باشند

اراک- ایرنا- قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دانشجویان با درایت و آگاهی برای انتخابات پیش رو در صحنه باشند و حمایت از مسیر سازنده و توسعه کشور را برای گزینش اصلح مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رسول منتجب نیا شامگاه سه شنبه در آئین بزرگداشت روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: دانشجویان در انتخابات سال 92 باحضور پرشور ، گفتمان اعتدال را برگزیدند و اینک نیز وظیفه دارند راه خطیر موفقیت در انتخابات سال آینده را با وسواس و تیزبینی انتخاب کنند.
وی ادامه داد: جنبش دانشجویی باید هر روز پرشور تر از روز گذشته حرکت کند و با روحیه نقادی در کنار بیان دستاوردها انتخابات را به سیر گزینش گری بهترین راه هدایت کند.
وی اضافه کرد: دانشجویان باید همواره احساس تحول آفرینی و تغییر را در وجود خود تقویت کرده و همانگونه که در هشت سال دولت های نهم و دهم در مقابل سانسورها و خفقان سیاسی ایستادگی کردند، با قدرت در راستای تحقق اهداف عالیه خود حرکت کنند.
قائم مقام حزب اعتدال ملی افزود: در دولت های قبل، فضای دانشگاه ها امنیتی و پلیسی بود به طوری که با هر گونه جنبش سیاسی برخورد می شد اما امروز به برکت گفتمان اعتدال دانشگاه ها به فضای باز سیاسی رسیده است و دانشجویان با آرامش خاطر در خصوص دیدگاه های سیاسی خود بحث و تبادل نظر می کنند.
حجت الاسلام منتجب نیا افزود: دانشجو صدای بیدار جامعه ، مطالبه گر و پرسشگر است و جنبش دانشجویی باید همواره نقاد باشد و فریاد بزند تا جامعه اصلاح شود و اگر این جنش را تضعیف کنند و یا از فعالیت آن بکاهند ، امثال بابک زنجانی ها رشد کرده و اموال مردم را به یغما می برند.
وی اضافه کرد: پیش از دولت تدبیر و امد دانشجویان تحول گرا و تغییر طلب بر تابیده نمی شدند و فضای دانشگاهی با خمودگی مواجه بود.
به گزارش ایرنا، قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دانشجویان مدافعان حقوق مردم هستند و این قشر از جامعه باید برای احقاق حقوق مردم فریاد بزند، انتقاد و اعتراض کند چرا که فریاد دانشجو فریاد ملت است و این رویه تکلیف اصلی دانشجویان است.
حجت الاسلام منتجب نیا، دانشجویان را امید ملت و منشاء تحول دانست و گفت: این قشر از جامعه چشم، گوش و زبان ملت محسوب می شوند و مسئولان باید بدانند که نمی توان چشم مردم را نابینا، گوش مردم را ناشنوا و زبان ملت را ببرند.
وی، دانشجو را معنای تبلور، تجلی خاص، ارداه، درک و شعور یک ملت معرفی کرد و گفت: دانشجویان باید جایگاه خود را در جامعه به خوبی درک کرده و بدانند که در صورت هم صدا بودن می توانند تغییرات اساسی در جامعه ایجاد کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی بیان کرد: دانشجویان نبض حرکت قلب جامعه محسوب می شوند و چنانچه دانشگاه ها حرکت متوازن و علم گرا داشته باشند جامعه نیز به تبعیت از مراکز علمی کشور در مسیر توسعه، رشد و تعالی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: اگر آزادی بیان و فکر در دانشگاه ها وجود نداشته باشد و دانشجویان نتوانند از شعور و درک خود استفاده کنند، جامعه نیز به تبعیت از آن مرده و بی روح خواهد بود بنابراین باید در هر شرایطی آزادی فکر و بیان در دانشگاه ها حاکم شود.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی نیز در این آئین گفت: دانشجویان طیف زنده جامعه هستند که امید است بر پایه عدالت جویی و برای رفع ظلم همواره در صحنه باشند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حجت الله هاشمی افزود: دانشجویان گروه های مرجع جامعه هستند که باید در راستای تحقق آرمان های عدالتخواهانه با شور و تعهد راه شهیدان دانشجو را پی بگیرند.
وی گفت: راه اعتدال انتخاب شد تا با ایجاد تغییر در فضای جامعه مسیری را برای پیشیرد امور توسعه محور فراهم شود که راه افراط را ببندند.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی بیان کرد: رعایت حقوق شهروندی، پیشبرد اخلاق و پاکدستی و بهبود امنیت شهروندان از برنامه های دولت روحانی بود و در چهار سال کوشش بی وقفه تمامی تلاش برای تحقق وعده های دولت به کار گرفته شده اما ، برخی می کوشند که کارکرد مثبت دولت را نادیده بگیرند و مردان اعتدال را تخریب می کنند.
حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: دولت توانست در عرصه بین المللی ایران هراسی را مهار کند و امروز فضای کشور و نگاه دنیا به سمت امیدواری، نشاط و شرایط قابل قبول پیش رفته است.
وی ادامه داد: برجام محصول کار دیپلمات های دولت تدبیر و امید است و تیم مذاکره کننده موفقیت تاریخی و بزرگی را برای کشور رقم زند.
مشاور عالی استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: متاسفانه بدخواهان نظام با تغییر در بدنه مدیریت سیاسی آمریکا می کوشند برجام را بی اثر و کم ارزش کنند درحالیکه نه رهبری، نه مردم و نه دانشجویان هرگز در پی تخریب دولت و سیاست های موثر آن نیستند.
حجت الاسلام هاشمی گفت: فضای سیاسی کشور امروز مطلوب است و همه باید تلاش کنیم فضای دانشگاه ها در سایه تصمیمات اعتدالی و تدبیر و امید بارور شود و برای جامعه بیشترین بهره وری را داشته باشد.
وی افزود: کسانی که در هشت سال با حرکت های افراطی کشور را به پرتگاه مشکلات بردند امروز توفیق های دولت تدبیر و امید را مخدوش و وارونه بیان می کنند و تورم 45 درصدی را می پذیرفتند اما تورم 9 درصدی را نمی پذیرند.
مشاور عالی استاندار مرکزی بیان کرد: مشکلات زیادی امروز در جامعه وجود دارد که مبداء ایجاد آن دولت تدبیر و امید نیست بلکه میراث دار آن است.
وی بیان کرد: وعده دولت روحانی تقویت اخلاق بود و در چهار سال اخیر پایبندی به اخلاق را رعایت کرده است.
حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: کسانی که فکر می کنند اگر با مخالفان دولت معامله کنند، پیشرفت می کنند باید بدانند که از راه مردم جدا می شوند و دانشجویان باید فعالانه و با نشاط در صحنه باشند و برای آگاهی و بالندگی نظام در عرصه علمی و فکری و فرهنگی و سیاسی بکوشند.
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم گفت: فعالیت آگاهانه و بینش فکری خصوصیت دانشجوی مطالبه گر است و تقویت تشکل های دانشجویی لازمه جامعه پویاست.
وحیدرضا سیاوشان افزود: مشارکت اجتماعی و ایجاد گفتمان شاخص با حضور هدفمند دانشجویان شکل می گیرد.
وی گفت: مشی انجمن اسلامی دانشجویان فراجناحی است و همواره در مسیر حق خواهی، عدالت طلبی و اصلاحی حرکت دارد.
وی بیان کرد: دانشجویان باید دغدغه مند باشند و فعالانه در صحنه جامعه عمل کنند.
در ادامه این ائین نشست پرسش و پاسخ و همچنین برنامه های فرهنگی متنوع به مناسبت 16 آذر اجرا شد.

3017/6013 خبرنگار: مصطفی مجللی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1569917

وبگردی