آفتاب

ارایه دومین گزارش بین المللی آنکتاد از وضعیت علم، فناوری و نوآوری ایران

ارایه دومین گزارش بین المللی آنکتاد از وضعیت علم، فناوری و نوآوری ایران

تهران-ایرنا-دومین گزارش بین المللی از وضعیت علم، فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه با حضور اعضای کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل ( آنکتاد) در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه شد.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر روز سه شنبه در مراسم ارایه از این گزارش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آنکتاد به عنوان یک سازمان بین المللی مطرح، وضعیت علم و فناوری کشورهای مختلف جهان را سالانه یا دو سالانه رصد و گزارش می کند.
مهدی الیاسی بیان کرد: بر اساس توافقی که سال گذشته با این سازمان بین المللی انجام شد، وضعیت علم ، فناوری و نوآوری ایران برای دومین بار از سوی این سازمان بررسی و گزارش آن در قالب قوت ها، چالش ها، ضعف های ایران در عرصه علم ، فناوری و نوآوری ارایه شده است.
وی با اشاره به اینکه آخرین گزارش آنکتاد از وضعیت علم و فناوری ایران مربوط به 2005 است گفت: این برای نخستین بار است که سازمان آنکتاد برای دومین بار گزارش وضعیت علم ، فناوری و نوآوری کشوری را ارایه می کند.
وی ادامه داد: اکنون گزارش وضعیت علم و فناوری ایران به روز شده است و با اعلام این گزارش از سوی سازمان ملل ، توانمندی ایران در زمینه علم ، فناوری و نوآوری به صورت شفاف و روشن در
اختیار جوامع بین المللی است.
الیاسی افزود: ایران در یک دوره 10 ساله از سال 2005 تا کنون، تغییراتی عمده در حوزه فناوری و نوآوری داشته است وگزارش ارایه شده می تواند وضعیت ایران را در رتبه بندی های انجام شده تغییر دهد.
وی یادآور شد:این گزارش در سه بخش شاخص ها ، نظام نوآوری ایران و بخش نفت و گاز و بایو تکنولوژی ارایه شده است.
الیاسی با بیان اینکه در تهیه این گزارش آمارها از نهادهای رسمی گرفته شده است، گفت:در این گزارش ضعف ها و قوت ها علم، فماوری و نوآوری ایران بیان شده است و امیدواریم در آینده با ارایه گزارش فارسی آن از سوی سازمان ملل ، تمام دستگاه های داخلی در جهت بهبود این حوزه کمک کنند.
وی گفت:براساس گزارش ارایه شده ، ایران سه موج توسعه آموزش عالی، توسعه پژوهش و فناوری و موج نوآوری را در 10 ساله گذشته داشته است، درگزارش سال 2005 در وسط موج فناوری قرار داشته و اکنون در ابتدای موج نوآوری است.
علمی ** 9340**1440
خبرنگار: منیر ابراهیمی زاده ** انتشار: معصومه گلشن



.
کد N1569856

وبگردی