آفتاب
معاون رئیس جمهور:

دولت به‌دنبال ایجاد فضایی آزاد برای طرح انتقاد و دیدگاه‌ها است

دولت به‌دنبال ایجاد فضایی آزاد برای طرح انتقاد و دیدگاه‌ها است

بوشهر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: دولت به‌دنبال تبدیل فضاهای امنیتی و تنگ‌نظرانه به فضایی آزاد برای طرح انتقاد و دیدگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار عصر سه‌شنبه در مراسم روز دانشجو در بوشهر اظهار داشت: دولت تلاش ویژه‌ای برای تحقق وعده‌های خود به مردم دارد؛ برخی از وعده‌ها عملی شده است و برخی از وعده‌ها نیز نیازمند گذرزمان است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات موجود در کشور تنها با اختیارات رئیس جمهور محقق نمی‌شود، اضافه کرد: دولت به‌دنبال تبدیل فضاهای امنیتی و تنگ‌نظرانه به فضایی آزاد برای طرح انتقاد و دیدگاه‌ها است و ریس جمهور تلاش ویژه‌ای در این راستا دارد.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه دولت همواره بر آزادی بیان در چارچوب قانون اساسی تاکید داشته است، افزود: دولت در سخت‌ترین شرایط توانست مذاکرات را در چارچوب قانون اساسی به پیش ببرد و برخی از تحریم‌های ظالمانه را از پیش رو بردارد.

وی با اشاره به اینکه رفع تحریم باعث شده تا برخی از زنجیرها از پای کشور باز شود و کشور در رقابت به سمت پیشرفت حرکت کند، ادامه داد: برجام یک توافق بین‌المللی و فرصتی برای ایران است و ۵+۱ اجازه نقض این توافق را نخواهد داد.

ابتکار با اشاره به اینکه برجام فرصتی برای دستیابی به شرایط مطلوب اقتصادی و اجتماعی را فراهم کرده است، بیان کرد: برجام یک فرصت برای اینکه ایران در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی بتواند به آن چیزی که شایسته مردم است دست یابد.

وی با اشاره به اینکه عدم حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی باعث بروز صدمات جبران‌ناپذیری می شود، خاطرنشان کرد: حضور اگاهانه مردم در انتخابات ۹۲ باعث ایجاد تحولات بزرگی در کشور شد.

معاون رئیس جمهور گفت: فضای سیاسی کشور در دولت یازدهم با همه مشکلاتی که پیش روی این مهم بود بازتر از گذشته است و فضای آزادانه با طرح دیدگاه‌ها و انتخابات برای دانشجویان فراهم کرده است.

وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان باید با استفاده از آموخته‌های خود در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و جامعه حضور پیدا کنند و برای نجات کره زمین و جامعه بکوشند.

ابتکار با بیان اینکه دوران دانشجویی فضای معرفت‌طلبی است، افزود: این دوران بخشی از سفر زندگی و سفر قهرمانی انسان‌هاست می‌تواند تحول مهمی برای انسان و جامعه رقم بزند.

 رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: دانشجو نقطه حرکت و مبدا تحولات انقلاب بوده و مردم با کمک دانشجویان وارد میدان و باعث سقوط نظام شاهنشاهی شدند.

کد N1569816

وبگردی