آفتاب
عضو انجمن نانو فناوری ایران

اقتصاد مقاومتی با مجهز شدن به فناوری دانش بنیان محقق می شود

اقتصاد مقاومتی با مجهز شدن به فناوری دانش بنیان محقق می شود

اراک - ایرنا - عضو انجمن نانو فناوری ایران گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به تقویت بنیه علمی و مهارتی کشور و همچنین تجهیز تمام واحدهای تولیدی به فناوری دانش بنیان و نوین نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، عظیم اکبرزاده عصر روز سه شنبه در سمینار پیشرفت علم و صنعت در راستای اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک، افزود: اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار در جهان توسط مقام معظم رهبری استفاده شده است و مفاهیم گسترده و عمیقی را در برمی گیرد.
وی اظهار کرد: هر کشوری که بیرق مقاومت و استکبار ستیزی را برپا کند نیازمند الگوی اقتصاد مقاومتی است.
رئیس کمیته علمی پنجمین همایش فناوری نانو در علوم دانش بنیان گفت: کشور ایران به منظور تحقق اهداف توسعه ای، به اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز جدی دارد.
اکبرزاده افزود: دانشجویان با کمک استادان و صاحبان اندیشه، باید هسته های علمی را تشکیل دهند و کشور را از وابستگی های خارجی برهانند.
وی اظهار کرد: پنج هزار و 593 نوع محصول وارد کشور می شود و برای تامین نیازهای داخلی لازم است با اتکا به داشته های داخلی نیاز خود را رفع کنیم.
وی گفت: 92 نوع از محصولات وارداتی توان تولید داخل داردو با کمی همت، ابتکار و برنامه ریزی می توان کشور و تولید را از وابستگی رها کرد.
وی، با ستودن تلاش های سپاه و بسیج در خودکفایی تجهیزات نظامی، بیان کرد: دولتمردان و لایه های مردمی باید شیوه کار سپاه را الگو خود قرادهند زیرا این مجموعه ارزشمند توانسته در بعد دفاعی فعالیت های چشمگیری از خود نشان دهد.
عضو انجمن نانو فناوری ایران گفت: تثبیت نرخ ارز، اشتغالزایی، ثبات قیمت ها و اصلاح ساختار دولتی، از جمله سیاست های دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
اکبرزاده، مهمترین نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی را مدیریت مصرف، قناعت، تولید ثروت، ترجیح مصرف کالای داخلی برشمرد.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و اهداف آن باید با جوهر مقاومت پیوند منطقی داشته باشد در این راستا باید چالش های پیشرو را شناسایی و برای آن برنامه و راه حل ارائه کرد.
وی با یادآوری به اتکا اقتصاد کشوربه فروش نفت گفت: دنیا 85 قلم از نفت ما مواد مصرفی تولید می کند و آن را با چند برابر قیمت به خود ما می فروشد.
وی بیان کرد: تولید مواد اولیه صنایع کشور اولویت راه برون رفت از فشار کشورهای خارجی است.
وی ادامه داد: چرخه فعالیت دولت در کشور باید کاهش یابد و با واگذاری امور به مردم روند اقتصاد را مدیریت کرد.
وی گفت: در صورتی که مردم سکان اداره و مدیریت کشور را به دست بگیرند از حیف و میل اموال دولتی کاسته می شود و رونق اقتصادی به وجود می آید.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی* انتشاردهنده:مژگان حیدری*
کد N1569781

وبگردی