آفتاب

میزان تولید گاز تا اواسط سال آینده به یک میلیارد متر مکعب می رسد

میزان تولید گاز تا اواسط سال آینده به یک میلیارد متر مکعب می رسد

کاظمی گفت: بهترین سوخت مایع هم که استانداردهای یورو 4 و 5 را داشته باشند به خاطر وجود بنزن، اروماتیک و الفین باز هم در مقابله با گاز طبیعی نمره منفی می آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس کاظمی مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در همایش بین المللی سی ان جی و سوخت های جایگزین با بیان اینکه ما در زمینه زیرساخت های صنعت سی ان جی از کشورهای امریکاو  روسیه نیز که مصرف کنندگان اول هستند قوی تر هستیم، گفت: با توجه به توسعه فازهای پارس جنوبی اواسط سال آینده به تولید یک میلیارد متر مکعب گاز طبیعی می رسیم و شبکه های ما نیز قدرت جابجایی یک میلیارد متر مکعب گاز را دارند.

وی افزود: ما تنها کشوری هستیم که کل شهرها به گاز طبیعی وصل است و زاهدان نیز اردیبهشت سال آینده به گاز طبیعی وصل می شود و فقط سه شهر چابهار، زابل و نهبندان باقی می ماند که چنین شبکه ای که کل شهرها و 60 درصد روستاها به گاز متصل باشند، در دنیا وجود ندارد.

 کاظمی تصریح کرد: بهترین سوخت مایع هم که استانداردهای یورو 4 و 5 را داشته باشند به خاطر وجود بنزن، اروماتیک و الفین باز هم در مقابله با گاز طبیعی نمره منفی می آورد.  

وی با بیان اینکه سی ان جی برای کشور ما که شبکه گسترده گاز طبیعی داریم، توجیه دارد، افزود: در برنامه چهارم به این صنعت توجه بیشتری شده بود اما در برنامه 5 و 6 کمتر به این صنعت بها داده شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت این صنعت در کشورهای دیگر از جمله ژاپن و کره اظهار داشت: گاز طبیعی در این کشورها بصورت ال پی جی توزیع می شود و تقریبا قیمت آن نیز معادل بنزین است اما به خاطر مزیت بالا  این سوخت ترجیح داده می شود.

ادامه دارد.............

 

کد N1569687

وبگردی